معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: منابع و اعتبارات پژوهش باید به هر نحوی تامین شود زیرا یکی از مشکلات متولیان امر پژوهش، اختصاص پایین اعتبارات پژوهشی است که باید این اعتبارات افزایش یابند. سید احمد موالی‌زاده در اختتامیه هفته پژوهش که امروز (۱۴ دی‌ماه) برگزار شد ، اظهار کرد: امسال بنا […]


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: منابع و اعتبارات پژوهش باید به هر نحوی تامین شود زیرا یکی از مشکلات متولیان امر پژوهش، اختصاص پایین اعتبارات پژوهشی است که باید این اعتبارات افزایش یابند.

سید احمد موالی‌زاده در اختتامیه هفته پژوهش که امروز (۱۴ دی‌ماه) برگزار شد ، اظهار کرد: امسال بنا نداشتیم نمایشگاه هفته پژوهش را برگزار کنیم؛ جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شده بود که اعضای شورا عنوان کردند به دلیل مسائل مالی امکان برگزاری این نمایشگاه را ندارند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این در حالی است که یک سال شاهد فعالیت پژوهشگران و فناوران جوانی بودیم که نیاز به حمایت دارند و تمام هم و غم‌شان این است که در سال یک نمایشگاه برگزار شود تا کار خود را به نمایش بگذارند و فراهم نکردن این بستر برای آن‌ها بسیار حیف بود بنابراین برای برگزاری این نمایشگاه تلاش و این کار انجام شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه، بیان کرد: هفته پژوهش و فناوری به منظور فرهنگ‌سازی پژوهش در اقصی نقاط و اقشار مختلف است؛ این موضوع باید در تمام اقشار عملیاتی شود که نتیجه آن هفته پژوهش می‌شود. 
موالی‌زاده افزود: پژوهش و فناوری بین نوجوانان و کودکان بسیار مهم است و شاید این موضوع  تا حدودی مغفول مانده است؛ اگر این  موضوع بین نوجوانان و کودکان نهادینه شود دیگر نیاز به تلاش زیادی در سن بزرگسالی وجود ندارد. می‌توان این کار را از مهدهای کودک در قالب خلاقیت و ارائه ایده آغاز کرد که این موضوع در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه موضوعات پژوهش و فناوری باید آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی و برطرف شوند، گفت: از وضع موجود در این زمینه راضی نیستیم؛ چرا باید به وضع موجود راضی باشیم؟
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با تاکید بر پژوهش‌های کاربردی برای رفع مشکلات، افزود: پژوهش بین دستگاه‌های اجرایی خوزستان ضعیف و موضوعی تشریفاتی است و این مساله به برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کلان استان برمی‌گردد. علت نگاه تشریفاتی به پژوهش این است که مشکلات و عارضه‌های دستگاه‌ها در امر پژوهش نقشی ندارند. باید نگاه تشریفاتی به پژوهش در دستگاه‌های اجرایی تغییر کند و این موضوع زمانی که پژوهش مشکلی از مشکلات استان را برطرف می‌کند، نهادینه می‌شود.
موالی‌زاده گفت: در این نمایشگاه، پارک علم و فناوری ایده خوبی ارائه دادند و عنوان شد به جای اینکه بگوییم چنین فناوری انجام دادیم، بگوییم این مشکلات در دستگاه‌ها وجود دارد و باید در قالب پژوهش برطرف شوند؛ در این زمینه باید کار کرد زیرا بیشتر می‌تواند نقش پژوهش را در دستگاه‌های اجرایی نهادینه کند. 
وی بیان کرد: منابع و اعتبارات پژوهش باید به هر نحوی تامین شود زیرا یکی از مشکلات متولیان امر پژوهش، اختصاص پایین اعتبارات پژوهشی است که باید این اعتبارات افزایش یابند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان افزود: خوزستان، استانی صنعتی است و می‌تواند استان فناور باشد که در این خصوص باید پیگیری‌ها انجام و اعتبارات تامین شود.
وی گفت: نباید نگاه‌مان تنها به هفته پژوهش باشد بلکه باید در طول سال به این موضوع توجه و نگاه شود، یعنی از هم اکنون باید استارت هفته پژوهش سال آینده زده شود.
انتهای پیام