امام‌جمعه اهواز درباره مسائل منطقه و فرامنطقه‌ای با اشاره به مذاکرات ۴ +۱، گفت: نظام سلطه بداند در شرایط قبل از ۱۴۰۰ قرار نگرفتیم که معادلات را به گونه‌ای رقم بزنند و برای امت اسلامی تصمیم بگیرند، چراکه گزینه‌های روی میز را ما معین می‌کنیم. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز، ۱۰ […]


امام‌جمعه اهواز درباره مسائل منطقه و فرامنطقه‌ای با اشاره به مذاکرات ۴ +۱، گفت: نظام سلطه بداند در شرایط قبل از ۱۴۰۰ قرار نگرفتیم که معادلات را به گونه‌ای رقم بزنند و برای امت اسلامی تصمیم بگیرند، چراکه گزینه‌های روی میز را ما معین می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز، ۱۰ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: ثمره نماز جمعه برای منافع امت اسلامی است که شارع مقدس وضع کرده است. 
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سبک زندگی گفت: مبحث سبک زندگی اسلامی اگر محقق شود یعنی تقوا در جامعه محقق شده است. اگر سبک زندگی ما در چارچوب سیره عملی اهل‌بیت(ع) نبود، سبک زندگی طاغوت و غربی می‌شود. 
موسوی‌فرد ادامه داد: الگوی مصرف در اسلام مبتنی بر اصولی شامل پرهیز از اسراف و تبذیر و تجمل‌گرایی، استفاده از نعمتهای الهی در حد اعتدال و پرهیز از بخل است. استفاده از رزق و مواهب الهی دستور خداوند است اما اسراف ممنوع است.
امام‌جمعه اهواز به برخی از آمارهای مصرفی در کشورمان اشاره و آنها را با دیگر کشورها مقایسه کرد و گفت: بعضی از ما مسلمانی را صرفاً در انجام عبادت‌ها می‌بینیم اما الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنیم به عنوان مثال در مسیر اربعین چقدر اسراف می‌شود. 
وی افزود: نفوذ فرهنگ بیگانه و مصرف‌گرایی الگوی واقعی براساس آیات و روایات را بر هم زده است. 
موسوی‌فرد با اشاره به حدیث علوی مبنی بر «تَجْعَلُوا بُطُونَکُمْ مَقابِرَ الْحَیَوان‏»، عنوان کرد: به فرموده امام علی(ع) شکمهایتان را قبرستان حیوانات نکنید. اینقدر گوشت نخورید. در روایت داریم هفته‌ای یک مرتبه گوشت مصرف کنید. بینید چقدر مرغ تولید می‌شود. هر چقدر هم تولید می‌شود مصرف می‌شود. وقتی گوشت گران‌تر می‌شود خرید آن بیشتر می‌شود. با سبزیجات و حبوبات هم غذاهای خوبی در می‌آید. بهتر است انسان شبها کمتر غذای سنگین بخورد.
امام‌جمعه اهواز افزود: در این وضعیت اقتصادی صرفه‌جویی کنید. ببینید چند برابر مصرف ما نان دور ریخته می‌شود و چقدر از خارج واردات داریم.
وی همچنین ۹ دی روز بصیرت امت اسلامی، سالروز شهادت شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس، شهید تقوی‌فر، شهید علی هاشمی و سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح یزدی را گرامی داشت. 
امام‌جمعه اهواز با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: فاطمه زهرا شیداترین پروانه شمع ولایت و امامت بود که با سوختن و فداسازی به همه شیعیان و انسانهای آزاده آموخت که امام بر حق همچون کعبه است. مقصود این است که ما باید به سراغ امام برویم. حضرت زهرا(س) به ما آموخت که در مقابل بدعت و تحریف آرام نخواهد نشست، بر می‌خروشید و افشاگری می‌کرد و هرگز سکوت نمی‌کرد و وظیفه همه ما در برابر ولایت همین است.
وی افزود: در سالگرد ۹ دی قرار گرفته‌ایم؛ فاطمه زهرا(س) با ایستادنش به همه مسلمانان در طول تاریخ فهماند که سکوت در مقابل مهاجمان فرهنگی روا نیست و غفلت در برابر هدفگیران ولایت و رهبری عقلانی نیست. در سال ۸۸ ما شاهد جسارت به این ساحت مقدس بودیم. پرده‌پوشی در برابر منافقین داخلی فضیلت نیست. ساده‌انگاری در برابر براندازی برای امت اسلامی نه در سال ۸۸ بلکه در هیچ تاریخی تحمل‌پذیر نیست. وقتی اصل اسلام و ولایت فقیه را به خطر بیندازند که در سال ۸۸ شاهد آن بودیم، هیچ تقیه و بهانه‌ای بر احدی شرعی نیست؛ این درسی است که از حضرت زهرا(س) آموختیم. باید در برابر گمراهی همچون سیل خروشید.
امام‌جمعه اهواز درباره مسائل منطقه و فرامنطقه‌ای با اشاره به مذاکرات ۴ +۱، گفت: این روزها تقسیم کاری بین آمریکا و رژیم صهیونیستی شاهد هستیم. نظام سلطه بداند ما در شرایط قبل از ۱۴۰۰ قرار نگرفتیم که معادلات را به گونه‌ای رقم بزنند و برای امت اسلامی تصمیم بگیرند. آن کسی که گزینه‌های روی میز شما را معین می‌کند ما هستیم نه شما. ما دو تکلیف لغو همه تحریم‌ها و خروج ذلت‌بار آمریکا از منطقه را تعیین می‌کنیم. رژیم اشغالگری که می‌خواهد برای چندمین بار ما را بیازماید بداند که ما فرزندان حیدریم. کافی است شما دست از پا خطا کنید تا امت اسلامی با رهبرش برای همیشه شما را پشیمان کند. 
موسوی‌فرد به سه مطالبه مردم از مسئولان اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساختها برای اشتغال، توجه ویژه به مسکن مهر و توجه به مسئله کشاورزی و مدیریت آب که باید در میدان عمل برنامه‌ریزی کنند تا خدمت به مردم شود.
امام جمعه اهواز در پایان به تقدیم گل نرگس به حرم مطهر رضوی و مزار شهید سلیمانی اشاره کرد. 
انتهای پیام