عصر خوزستان: آبادان- ایرنا- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به اجرای طرح سامانه نظارت تصویری در بندرخرمشهر اشاره کرد و گفت: ۷۵ میلیارد ریال برای تجهیزات ایمنی این بندر اختصاص یافت. به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی دوشنبه اظهار داشت: تهیه، حمل، نصب و راه‌اندازی شبکه سامانه […]

عصر خوزستان:

۷۵ میلیارد ریال اعتبار به ایمنی بندرخرمشهر اختصاص یافت

آبادان- ایرنا- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به اجرای طرح سامانه نظارت تصویری در بندرخرمشهر اشاره کرد و گفت: ۷۵ میلیارد ریال برای تجهیزات ایمنی این بندر اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی دوشنبه اظهار داشت: تهیه، حمل، نصب و راه‌اندازی شبکه سامانه نظارت تصویری یکی از پروژه های مهم بندرخرمشهر است که در مدت ۳۶ ماه در راستای پدافند غیرعامل  و افزایش امنیت محوطه‌های بندری در حال اجرا است.
وی افزود: در این پروژه ۹۴ دوربین به همراه تجهیزات آن خریداری و  نصب شد همچنین اتاق‌های مانیتورینگ گارد بندرخرمشهر بصورت کامل و مطابق استانداردهای روز طبق نیازهای بهره بردار انجام شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر پوشش تصویری تمام نقاط حساس و غیرحساس ،رفع عیوب دوربین‌های مجتمع بندری خرمشهر و به روزرسانی سیستم‌های زیرساختی این اداره کل را از مزایای این طرح عنوان کرد. 
اسعدی در ادامه افزود: خرید و نصب دوربین های ترمال و هوشمند سازی سامانه نظار ت تصویری بندر خرمشهر در دستور کار است. 
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: ایرنا