حفظ سلامتی شهروندان اهوازی خط قرمز است
حفظ سلامتی شهروندان اهوازی خط قرمز است

سروش بزاز مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات بین المللی شهرداری اهواز گفت: کمتر از ۲۴ ساعت از صحبت‌های مطرح شده در خصوص انباشت زباله در برخی از مناطق شهری کلانشهر اهواز به ویژه منطقه ۶ می‌گذرد؛ موضوعی که به نظر می رسد زیاده خواهی و شیطنت برخی از پیمانکاران حمل زباله شهری در تحریک کارگران ناآگاه برای اعتصاب، زمینه ساز آن بوده است.

به گزارش عصر خوزستان، سروش بزاز مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات بین المللی شهرداری اهواز گفت: کمتر از ۲۴ ساعت از صحبت‌های مطرح شده در خصوص انباشت زباله در برخی از مناطق شهری کلانشهر اهواز به ویژه منطقه ۶ می‌گذرد؛ موضوعی که به نظر می رسد زیاده خواهی و شیطنت برخی از پیمانکاران حمل زباله شهری در تحریک کارگران ناآگاه برای اعتصاب، زمینه ساز آن بوده است.

البته چالش به وجود آمده برای وضعیت بهداشتی کلانشهر اهواز فقط چند ساعت دوام آورد و درایت شهردار اهواز و اتخاذ تصمیمات قاطع در این زمینه باعث شد تا به سرعت تمام زباله های انباشت شده در منطقه ۶ جمع آوری شود؛ موضوعی که با برنامه‌ریزی و همکاری سازمان خدمات موتوری و سایر مناطق شهرداری، به‌طور کامل حل شد.

بحث بهداشت مناطق شهری و سلامت مردم یکی از مباحث بسیار جدی مورد توجه شهرداری اهواز است که با روی کار آمدن امینی به عنوان یک خط قرمز در دستور کار قرار گرفته و هرکسی به هر دلیلی این خط قرمز را زیر پای گذاشته با آن به صورت جدی برخورد شده است.

این رویکرد شهرداری اهواز با افزایش نظارت‌ها بر عملکرد پیمانکاران و اصلاح نظام برخورد شهرداری با آن‌ها، رنگ‌ و بویی بسیار جدی به خود گرفته و زمینه ساز بهبود وضعیت بهداشت شهری و جمع آوری زباله‌ها شده است.

عملکرد شهرداری اهواز به عنوان نظام حاکمیتی تصمیم گیر در این کلانشهر در حذف قراردادهای یک‌طرفه و نفوذ و لابی سنگین پیمانکاران باعث شده تا افرادی که با بهانه‌هایی از جمله دیرکرد پرداخت حقوق کارگران، آن ها را تحریک و زمینه ساز اخلال در جمع آوری زباله‌های شهری می‌شوند دیگر جایی برای همکاری با شهرداری اهواز نداشته باشند و با خلع ید دستشان از فعالیت‌های این چنینی کوتاه شود.

در بحث منطقه ۶ اهواز و جمع آوری زباله های این منطقه نیز اقدام قاطعانه‌ای که از سوی شهرداری اهواز در خصوص خلع ید پیمانکار جمع آوری زباله انجام شد گواه همین مساله است که شهرداری اهواز بر سر سلامتی مردم این شهر و بهداشت شهری با هیچ کسی معامله نخواهد کرد و حفظ سلامتی شهروندان اهوازی خط قرمز است.