خط شبکه برق ۱۳۲ کیلو ولت شهید هاشمی- شیبان احداث شد
خط شبکه برق ۱۳۲ کیلو ولت شهید هاشمی- شیبان احداث شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی – شیبان با ارزش سرمایه­ گذاری بالغ بر ۲ هزارو ۸۰ میلیارد ریال احداث شد.

به گزارش عصر خوزستان، علی اسدی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات احداث خط ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی ‏‏- شیبان (فاز دوم) با تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم کشی به طول ۲۶ کیلومتر مدار به پایان رسید اظهار کرد: این طرح از جمله طرح‌های مهم وزارت نیرو به برق منطقه‌ای خوزستان جهت گذر از پیک مصرف سال ۱۴۰۳ بوده که در موعد مقرر وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه احداث این خط باعث افزایش پایداری، ضریب اطمینان و تقویت شبکه برق اهواز، باوی و حومه خواهد شد افزود: امکان استفاده بهینه از ظرفیت منصوبه در پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف بهره‌برداری از این طرح است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور برنامه ریزی شده که هشت اقدام شامل ۱۶ طرح مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است که علاوه بر طرح‌های مذکور، اکثر این طرح‌ها وارد مدار شده و مابقی نیز در مراحل پایانی احداث هستند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال و تامین برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.