ستاد مدیریت بحران بجای تعطیلی ادارات و سازمان ها از ظرفیت آنها در بحران استفاده کند/ مجمع نمایندگان خوزستان بهتر است به تعطیلات بروند و خود را خسته نکنند
ستاد مدیریت بحران بجای تعطیلی ادارات و سازمان ها از ظرفیت آنها در بحران استفاده کند/ مجمع نمایندگان خوزستان بهتر است به تعطیلات بروند و خود را خسته نکنند

عصرخوزستان/ جمشید کمایی: چرا دستگاه ها ، ادارات و سازمان ها بعد از چند ساعت بارندگی تعطیل می شوند؟ در این شرایط بحرانی که مردم به خصوص مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر گرفتار شدند و خانواده های آنان  دچار مشکلات فراوان هستند بهتر نبود مدیریت بحران و فرمانداری ها بجای تعطیلی از توان ادارات […]

عصرخوزستان/ جمشید کمایی: چرا دستگاه ها ، ادارات و سازمان ها بعد از چند ساعت بارندگی تعطیل می شوند؟ در این شرایط بحرانی که مردم به خصوص مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر گرفتار شدند و خانواده های آنان  دچار مشکلات فراوان هستند بهتر نبود مدیریت بحران و فرمانداری ها بجای تعطیلی از توان ادارات ، سازمان ها و دستگاه های دولتی و حتی دانشگاه ها و دبیرستان ها برای امداد و کمک رسانی به مردم استفاده کنند و با سازمان دهی و برنامه ریزی ،  امکانات انسانی و مادی آنان را جهت امداد به خدمت بگیرد . 

واحد های بسیج، گروه های هلال احمر ، پیشتازان و فرزانگان، ماشین آلات و نیروی انسانی آموزش دیده ادارات و دستگاه ها، تجهیزات سبک و سنگین نفت و حفاری ، امکانات ارتش و سپاه ، ستادهای مقابله با حوادث غیر مترقبه در دستگاه ها مختلف، سازمان آب و فاضلاب، برق ، نیرو ، شهرداری ، سازمان دانش آموزی ، بسیح فرهنگیان ، تشکیلات دانشجویی همه و همه نباید تحت مدیریت واحد بحران به شکل مناسب ساماندهی و سازمان دهی شوند و به داد مردم و مناطق گرفتار حداقل در کوتاه مدت برسندتا در سرمای شبانه واپسین روزهای پاییزی در خانه های آب گرفته و نم دار بی سرپناه و یاور نباشند . 

مگر این تشکیلات و امکانات برای چنین روزهای آماده و تجهیز نشدند. مهد کودک ها و مدارس ابتدایی و متوسطه اول قابل توجیح است که تعطیل شوند اما این که ادارات و دستگاه ها تعطیل و به خانه های خود بروند و افراد در بخش های دیگر دچار گرفتاری باشند به نظر می رسد ناشی از بی برنامه گی و هرز رفتن توان این دستگاه هاست . استان خوزستان ، استانی حادثه خیر است.

 

ستاد مدیریت بحران بجای  تعطیلی موظف است در حالت آرامش تمامی امکانات و تجهیزات این دستگاه ها را شناسایی و آموزش های لازم را برای مقابله با این گونه حوادث حداقل در کوتاه مدت و به فوریت برای امداد و کمک رسانی به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند و تحت مدیریت واحد در کوتاه ترین زمان ممکن بکار گیرد.

 

به نظر می رسد ستاد مدیریت بحران و فرمانداری ها به جای تعطیلی باید به تمامی دستگاه ها ، ادارات و سازمان ها حالت آماده باش صد در صد اعلام می کرد تا سریع تر ، به فوریت و حساب شده از توان آنان استفاده می شد . 

به نظر می رسد هنوز هم دیر نشده است . این آخرین حادثه و اتفاق نیست . بهتر است فرمانداری ها و استانداری خوزستان اگر حوادث غیر مترقبه در اولویت کاری آنان هست و قبول دارند که خوزستان استانی حادثه خیز است با تشکیل گروه های کارشناسی از توان تمام دستگاه های دولتی برای امداد رسانی در حوادث بعدی برنامه ریزی نمایند . بحث من برای فوریت هاست این که زیر بنایی به زیر ساخت ها پرداخته شود حرفی دیگر است . 

مجمع نمایندگان استان خوزستان هم بهتر است به استراحت بپردازند و خود را زیاد خسته نکنند زیرا کارهای بزرگی را در استان رقم زدند ، ما دیگر مزاحم آن ها نمی شویم و بخاطر تمام تلاش هایشان سپاسگزاریم . اما در پایان به این نکته باید توجه کرد ، برای مقابله با صخره ها اول باید توان جابجایی سنگ ریزه ها را داشت  .