سرگرمی رسانه ای برای یک انتصاب در مرگ دلخراش کودک اهوازی / متهمان ِمرگ چهار زن خوزستانی در دوشنبه پرباران اهواز همچنان نامشخص / ضرورت مطالبه گری رسانه ها و دوری از مسائل حاشیه ای
سرگرمی رسانه ای برای یک انتصاب در مرگ دلخراش کودک اهوازی / متهمان ِمرگ چهار زن خوزستانی در دوشنبه پرباران اهواز همچنان نامشخص / ضرورت مطالبه گری رسانه ها و دوری از مسائل حاشیه ای

عصرخوزستان: چند هفته از دوشنبه ی پرباران اهواز سپری شده اما هنوز تبعات آن – از مرگ تا شیوع بیماری – گریبان ِ مردم اهواز را گرفته و متهمان اصلی چنین وضعیتی نیز تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.   به گزارش عصرخوزستان، آخرین مورد از تبعات این باران سه ساعته و آبگرفتگی همراه با فاضلاب […]

عصرخوزستان: چند هفته از دوشنبه ی پرباران اهواز سپری شده اما هنوز تبعات آن – از مرگ تا شیوع بیماری – گریبان ِ مردم اهواز را گرفته و متهمان اصلی چنین وضعیتی نیز تاکنون تعیین تکلیف نشده اند.

 

به گزارش عصرخوزستان، آخرین مورد از تبعات این باران سه ساعته و آبگرفتگی همراه با فاضلاب شش روزه، مرگ دلخراش پسربچه دو ساله اهوازی در منطقه سخیریه با بافتی فرسوده است که به گفته معاون خدمات شهرداری این اتفاق تلخ در شب گذشته به علت ریزش سقف یک خانه روی داده که باران اخیر نیز در این حادثه بی تاثیر نبوده است.

 

 

مرگ دلخراش این کودک خردسال زیر انتشار خبر یک انتصاب و سرگرمی های رسانه ای در تایید و یا تکذیب آن، چندان دیده نشد و همچون خبر مرگ چهار بانوی اهوازی در بیمارستان امام در سکوت خبری، نادیده گرفته شد و جز مصاحبه یک مدیر شهرداری آن هم در رابطه با رساندن خبر یک مرگ و ریزش یک سقف، خبری دیگر در چرایی عدم ساماندهی بافت فرسوده شهری و سکونت مردم در زیر دیوارها و سقف های آب گرفته، منتشر نشد.

 

دو سال پیش نیز همین نوع بی تفاوتی به ساماندهی مناطق پرخطر، به سقوط صخره بر دو کودک اهوازی در منبع آب منجر شد که هنوز پس از گذشت ماه ها، نه مقصران ماجرا بسزای خود رسیدند و نه معضل سکونتگاه های منبع آب رفع شد.

 

البته سخنان مدیرکل دادگستری خوزستان و دادستان اهواز در برنامه اخیر برآیند، کورسویی از امید برای برخورد با مدیران سهل انگار ایجاد کرده است. مدیر دادگستری خوزستان و دادستان اهواز این اطمینان را به شهروندان داده اند که چنین پرونده هایی از جمله متهمان مرگ چهار زن خوزستانی در دوشنبه پرباران اهواز به هیچ وجه به فراموشی سپرده نمی شوند.

 

در این بین، مطالبه گری رسانه ای نیز همگام با پیگیری مسئولین دادگستری باید ادامه یابد. رسانه ها در این برهه ای که نیاز به مطالبه گری و انعکاس مشکلات در جهت رفع معضلات و بحران ها وجود دارد، یکصدا و همگام باید عمل کنند و از افتادن در ورطه حاشیه ها و پرداختن به اموری با درجه ی اولویت پایین، خودداری کنند.

 

متاسفانه در شبی که مرگ کودک دو ساله اهوازی بر اثر ریزش سقف در بافت فرسوده ی شهری اتفاق افتاد، اکثر رسانه ها به خبر انتصابی پرداختند که هر از گاهی مطرح می شود که به فرض صحت نیز باید در جای خود اطلاع رسانی، نقد و تحلیل شود نه آنکه رسانه ها همه توان و زمان خود را درگیر آن کنند.