مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: خوزستان قطب کشاورزی ایران است و بخش عمده ای از انواع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص است. به گزارش عصرخوزستان و به نقل از نیشکرنیوز، دکتر عبدعلی ناصری شنبه پنجم بهمن ماه ۹۸ در حاشیه شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: خوزستان قطب کشاورزی ایران است و بخش عمده ای از انواع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص است.

به گزارش عصرخوزستان و به نقل از نیشکرنیوز، دکتر عبدعلی ناصری شنبه پنجم بهمن ماه ۹۸ در حاشیه شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با بیان این مطلب، بیان داشت: به دلیل تنوع اقلیمی انواع محصولات در خوزستان تولید می شود که در این بین، نیشکر به تنهایی نیمی از محصولات زراعی استان خوزستان را تشکیل می‌دهد.

وی کشت گندم، کلزا، آفتابگردان را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر نیشکر، پنج هزار ۳۰۰ هکتار گندم، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و همچنین چغندرقند و آفتابگران در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر در تناوب زراعی ، کشت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع با اشاره به تعطیلی ۱۲ ساله کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، افزود: این کارخانه با داشتن خط تولید شکر از چغندر و همچنین پتانسیل تصفیه شکر، در حال حاضر تعطیل و تولید آن متوقف شده است. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با توجه به تجربه و ظرفیت‌های موجود، برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز آمادگی و توان لازم را دارد و همچنین می‌تواند چغندرقند این کارخانه را نیز تامین کند.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، گفت: خوزستان با پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد در بخش کشاورزی، استانی مناسب برای برگزاری کنگره های ملی و بین المللی در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی علاوه بر برپایی نمایشگاه توانمندی های نیشکر در بخش کشاورزی و صنعت، در حاشیه شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران برنامه های متعددی برای بازدید اساتید دانشگاهی از طرح های نیشکر در کشت و صنعت های هفتگانه به منظور آشنایی بهتر و بیشتر با صنعت نیشکر، تدارک دیده است.

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به دانش محور بودن طرح های نیشکر، گفت: شرکت توسعه نیشکر به واسطه حضور نیروهای متخصص و با تجربه در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت از دانش فنی برخوردار هستند و از روش های نوین در این عرصه ها استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: شرکت توسعه نیشکر در تمام زمینه های کاشت ، داشت و برداشت از روش های نوین بهره می گیرد و این آمادگی را دارد تا در سایر طرح های کشاورزی خوزستان نیز در کنار مسئولین مربوطه خدمات خود را ارائه دهد.

گفتنی است شانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۸ توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.