عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار شهرستان حمیدیه با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان کاهشی است گفت: آمار روزانه موارد ابتلا به بیماری بسیار کم و متغیر است و هم اکنون تنها چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این شهرستان بستری هستند. هوشنگ هاشمی روز دوشنبه در گفت […]

عصر خوزستان:

روند ابتلا به کرونا در شهرستان حمیدیه کاهشی است

اهواز – ایرنا – فرماندار شهرستان حمیدیه با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان کاهشی است گفت: آمار روزانه موارد ابتلا به بیماری بسیار کم و متغیر است و هم اکنون تنها چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این شهرستان بستری هستند.

هوشنگ هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هم اکنون بار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان نسبت به گذشته کمتر شده اما با این وجود از مردم تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت زرد شهرستان حمیدیه نشان دهنده رعایت مطلوب پروتکل ها توسط مردم است افزود: پروتکل های بهداشتی در ادارات شهرستان بسیار خوب و تا حد ۹۵ درصد رعایت می شود همچنین مردم تا ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فرماندار حمیدیه گفت: درباره برگزار نشدن تجمع و آیین عزا و عروسی اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته و مردم خود متوجه خطرات بیماری شده‌اند گرچه این امر به طور ۱۰۰ درصد رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: از مردم انتظار داریم در ایام عید فطر از دید و بازدید و دورهمی خانوادگی پرهیز کنند تا روند بیماری مجدد صعودی نشود.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدی در حمیدیه، کنترل قبرستان سیدهادی است گفت: این قبرستان از نظر جغرافیایی در محدوده حمیدیه بوده و بار آن به دوش ما است اما بیشترین مراجعات آن از شهرستان اهواز است که انتظار داریم در این خصوص با ما همکاری شود.

وی افزود:دنبال ساماندهی این مکان هستیم همچنین بحث طرح ترافیکی این قبرستان در دست اقدام است.

وی گفت:قبرستان سیدهادی محصور نیست و راه های متعددی برای تردد در آن وجود دارد که این موضوع کار مان را سخت‌تر می کند اگرچه در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: فردا نیز نشستی با حضور امام جمعه و معتمدان شهرستان خواهیم داشت و در خصوص عید فطر و نیز تیراندازی نشدن در آیین‌های عزا و شادی تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: از دیگر اقدامات در حمیدیه در راستای پیشگیری از کرونا ، هشدار به مردم از طریق بلندگو در سطح شهرستان است که به خوبی در حال انجام است.  

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی ، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

منبع: ایرنا