عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار کارون با اشاره به کنترل شدید نظارت‌ها گفت: وضعیت این شهرستان در آستانه عید سعید فطر به طور جدی کنترل می‌شود و از مردم تقاضا داریم که امسال این عید را متفاوت برگزار، و از دید و بازدید خودداری کنند. معصومه خنفری روز سه‌شنبه در گفت و گو […]

عصر خوزستان:

وضعیت شهرستان کارون در آستانه عید فطر به طور جدی کنترل می‌شود

اهواز – ایرنا – فرماندار کارون با اشاره به کنترل شدید نظارت‌ها گفت: وضعیت این شهرستان در آستانه عید سعید فطر به طور جدی کنترل می‌شود و از مردم تقاضا داریم که امسال این عید را متفاوت برگزار، و از دید و بازدید خودداری کنند.

معصومه خنفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر لزوم پرهیز از شرکت در دید و بازدیدهای عید فطر بیان کرد: از مردم درخواست داریم که دید و بازدیدها را به زمانی دیگر و پس از عبور از شرایط کرونایی موکول کنند.

وی به ادامه روند بازرسی از وضعیت بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: گروه‌های مشترک نظارتی، روزانه بر روند بازار نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، محل مورد نظر را پلمب می‌کنند.

فرماندار کارون با اشاره به اینکه از طریق بلندگوهای سیار و مساجد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم هشدار می‌دهیم گفت: محدودیت‌ تردد شبانه نیز به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه بیماریابی کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است افزود: با توجه به شرایط کرونایی،طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، نماز عید فطر در شهرستان کارون با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در فضای باز مساجد اقامه خواهد شد.

کاهش آمار مبتلایان و بستری ها

خنفری بیان کرد: وضعیت بیماری در شهرستان کارون از یک ثبات نسبی برخوردار است و آمار مبتلایان و بستری ها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اما مردم باید بدانند که این وضعیت شکننده بوده و هر لحظه احتمال گسترش مجدد بیماری وجود دارد.

وی گفت: از همشهریان درخواست داریم که تا زمان تکمیل چرخه واکسیناسیون عمومی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در راس کارهای خود قرار داده و از سلامتی خود و دیگران محافظت کنند.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند. شهرستان کارون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

منبع: ایرنا