عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از افتتاح ۱۶ خانه هلال احمر در مناطق مختلف این استان به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ جهانی خبر داد. به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از خانه هلال احمر شهرک رجایی بندر ماهشهر بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت […]

عصر خوزستان:

۱۶ خانه هلال احمر در خوزستان به بهره برداری رسید

اهواز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از افتتاح ۱۶ خانه هلال احمر در مناطق مختلف این استان به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ جهانی خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از خانه هلال احمر شهرک رجایی بندر ماهشهر بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ، با همت و همکاری داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمر در استان خوزستان، اقدام به افتتاح این خانه های هلال احمر کردیم که چهار خانه  ازاین تعداد در مناطق حاشیه نشین بندر ماهشهر قرار دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم این خانه های هلال احمر زمینه ساز توانمند سازی و افزایش تلاش و جدیت در راه آموزش های امدادی و کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: همچنین امیدواریم خانه های هلال در راستای تامین نیازهای عزیزانی که در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند به عنوان حلقه وصل بین نیازمندان و توانمندان عمل کنند و با برنامه ریزی مناسب بتوانند زمینه ساز رفع محرومیت و توانمند سازی این مناطق شوند.

خدادادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نیاز شهرستان بندر ماهشهر به بالگرد گفت: در استان خوزستان با توجه به هزینه ی نگهداری و قیمت بالای بالگرد، از این وسیله برای مناطق صعب العبور استفاده می شود اما در بندر ماهشهر به بالگرد اطفای حریق نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد، پایگاه امداد و نجات منطقه ای که در محور قدیم بندر ماهشهر به اهواز احداث و با پد بالگرد مجهز می شود تا ما بتوانیم امکانات و محل لازم را جهت استقرار بالگردها در صورت وقوع حوادث داشته باشیم.

منبع: ایرنا