عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر امور آب و فاضلاب منطقه آبادان گفت: طرح توسعه شبکه آب آشامیدنی شهر چوئبده آبادان با احداث خط انتقال و اتصال آن به خط انتقال آب غدیر با رودخانه بهمنشیر در آخرین مرحله اجرا بوده و بزودی به بهره برداری می رسد. مصطفی مهرانفر  دوشنبه در  گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با […]

عصر خوزستان:

طرح توسعه شبکه آب شهر چوئبده آبادان در مرحله پایانی است

آبادان – ایرنا – مدیر امور آب و فاضلاب منطقه آبادان گفت: طرح توسعه شبکه آب آشامیدنی شهر چوئبده آبادان با احداث خط انتقال و اتصال آن به خط انتقال آب غدیر با رودخانه بهمنشیر در آخرین مرحله اجرا بوده و بزودی به بهره برداری می رسد.

مصطفی مهرانفر  دوشنبه در  گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با احداث ۵۰متر خط انتقال آب جدید و اتصال آن به خط انتقال آب غدیر و آب رودخانه بهمنیشر حجم پمپاژ آب به شبکه آب آشامیدنی شهر چوئبده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات تامین و انتقال آب به شهر چوئبده برطرف شده و میزان بهره مندی مردم شهر چوئبده از آب آشامیدنی از هفت ساعت در شبانه روز به صورت ۲۴ ساعت افزایش خواهد یافت.

مهرانفر هزینه اجرای این طرح را سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:هم اکنون میزان شوری آب غدیر در حدود یک هزار و ۲۰۰ میکروموس و شوری رودخانه بهمنشیر حدود سه هزار میکروموس است که با اتصال خط انتقال آب بین آنها میزان شوری آب آشامیدنی شهر چوئبده به ۲هزار میکروموس خواهد رسید.

شهر چوئبده آبادان در حدود یکهزار و ۲۵۰ مشترک آب دارد. اهالی این شهر در سال گذشته بخصوص در فصل تابستان با مشکل قطع و افت فشار آب مواجه شدند.

بندر چوئبده در نزدیکی دهانۀ آبراه بهمنشیر واقع شده است. 

پایداری شبکه آب روستاهای تنگه آبادان

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه آبادان با اشاره به پایداری فشار آب در روستاهای تنگه ۱ ، ۲ و ۳ بخش مرکزی آبادان گفت: مشکل افت فشار آب در منازل انتهایی روستای تنگه ۳ برطرف شده و افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی این روستا از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی افزود:طرح تامین آب آشامیدنی روستاهای تنگه آبادان از طریق اتصال خط انتقال آب غدیر و رودخانه بهمنشیر در حال اجرا است.

منبع: ایرنا