عصر خوزستان: اهواز – ایرنا-عملیات اجرائی نیروگاه سیکل ترکیبی شماره سه اندیمشک( نیروگاه تراز پی ریز) با اعتبار ۲۴۰ میلیون یورو چهارشنبه شب با حضور مسوولان کشوری و محلی در جاده سد کرخه آغاز شد. به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در این آیین با بیان اینکه اجرای این طرح بعد از […]

عصر خوزستان:

عملیات اجرائی نیروگاه شماره سه اندیمشک آغاز شد

اهواز – ایرنا-عملیات اجرائی نیروگاه سیکل ترکیبی شماره سه اندیمشک( نیروگاه تراز پی ریز) با اعتبار ۲۴۰ میلیون یورو چهارشنبه شب با حضور مسوولان کشوری و محلی در جاده سد کرخه آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در این آیین با بیان اینکه اجرای این طرح بعد از ۱۰ سال پروژه نتیجه داده و مجوز آن گرفته شد گفـت:حجم سرمایه گذاری این پروژه ۲۴۰ میلیون یورو است که ۵۰ درصد آن را باید مپنا فاینانس کند و مابقی آن از سوی صندوق بازنشستگی کشوری تامین می شود. 
محسن بازارنوی بیان کرد:طبق برنامه ریزی فاز نخست این نیروگاه در مدت ۱۸ ماه ، فاز دوم در ماه ۲۰ ماه و فاز سوم در مدت ۳۴ماه به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: با تحقق این طرح اقتصادی مردم از منافع آن استفاده می کنند ضمن اینکه از توان نیروهای محلی باید به طور حداکثر استفاده شود.
وی گفت:اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این پروژه در دوران ساخت ۲هزار نفر و در دوران بهره برداری ۵۰۰ نفر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری متشکل از یک ونیم میلیون بازنشسته در سراسر کشور است گفت:فعالیت های اقتصادی صندوق در سال های گذشته به سمت و سویی رفت که وابستگی به دولت را به شدت افزایش داد.
اکبر افتخاری بیان کرد:از سال ۱۳۸۴ که صندوق به دولت وابسته نبود تا سال ۹۸ این صندوق به ۷۵ درصد وابستگی رسید و وابستگی شدید به دولت پیدا کرد .
وی اظهار داشت:از سال ۹۸ تصمیم گرفته شد صندوق به مسیر واقعی خود هدایت شود و پروژه های بزرگی در این راستا با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور به بهره برداری رسید و در سال ۹۹ که سخت ترین سال اقتصادی کشور بود حجم فعالیت گسترده ای را تجربه کرد. 
افتخاری یکی از اقدامات مهم این صندوق را تکمیل پروژه های نیمه تمام عنوان کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:این پروژه حاصل زحمات عزیزانی است که شاید در این جمع نباشند اما با همت مضاعف برای تحقق آن و بهبود زیرساخت ها با هدف رونق اقتصادی و اشتغال تلاش ستودنی داشتند.
فریدون حسنوند با قدردانی از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مسوولین صندوق بازنشستگی کشوری افزود: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی مذکور ۱۰ سال به تاخیر افتاد که با تلاش صورت گرفته  مجوز آن دریافت و به مرحله اجرا رسید.
وی تحقق این طرح بزرگ‌ را بیانگر توانمندی داخلی وتکیه بر ظرفیت های ارزشمند کشور دانست و گفت : باید از توان نیروی‌های بومی شهرستان برای این پروژه استفاده شود و تلاش شود درموعد مقرر به بهره برداری برسد.
نیروگاه شماره سه اندیمشک یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی شامل ۲ واحد گازی و یک واحد بخار است که در سه فاز طراحی شده است.

طی سال های اخیر چندین پروژه نیروگاهی در اندیمشک آغاز و یا بهره برداری شدند.

منبع: ایرنا