عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اعلام بهره برداری از پروژه خط چهار مداره گتوند گفت:شبکه برق شهرستان گتوند با اجرای این پروژه تقویت شد. علی خدری جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت : پروژه خط چهار مداره شهرستان گتوند در سطح ولتاژ ٣٣ کیلو ولت برای اولین […]

عصر خوزستان:

شبکه برق شهرستان گتوند با اجرای پروژه خط چهار مداره تقویت شد

اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اعلام بهره برداری از پروژه خط چهار مداره گتوند گفت:شبکه برق شهرستان گتوند با اجرای این پروژه تقویت شد.

علی خدری جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت : پروژه خط چهار مداره شهرستان گتوند در سطح ولتاژ ٣٣ کیلو ولت برای اولین بار در سطح کشور اجرا شده است.

وی گفت: این خط چهار مداره ، با کابل فاصله دار به صورت ۲ معبره و به طول حدود ۸۰۰ متر با اعتبار چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

این مسیر در گذشته یک خط با ظرفیت محدود داشت.

وی همچنین در خصوص پروژه تقویت خطوط ایستگاه عقیلی – گتوند گفت: این پروژه در سه بخش و با اعتبار  ۸۲۰ میلیارد ریال در پنج ماه اجرایی می شود. 

خدری در تشریح این پروژه افزود: بخش اول پروژه در مسیر روستاهای انتهای عقیلی است که با اجرای این خط، افت ولتاژ و خاموشی ناشی از گرمای شدید یا بارش باران جبران می شود و از پایداری نسبی و قدرت انتقال بار برخوردار است. 

 وی ادامه داد: خط دوم که در گذشته یک خط پایه چوبی فرسوده داشت و مدام به علت شرایط جوی دچار خاموشی می شد، برق روستاهای شهر ترکالکی را تامین می کند ضمن اینکه شبکه ارتباطی بین عقیلی و گتوند است تا در مواقع ضروری بتوان بار مناطق را از ایستگاه های مجاور تامین کرد. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اضافه کرد: اجرای خط سوم این طرح پایداری خطوط ۱۴ روستای مسیر کیارس و پایداری خطوط برق روستاهای آبیده را به دنبال دارد و باعث رفع افت ولتاژ و رفع قطعی مکرر برق می شود.

منبع: ایرنا