عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – روابط عمومی توزیع برق دزفول خواستار مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان شد و اعلام کرد: اعمال خاموشی‌های دوره‌ای با هدف کاهش بار شبکه برق در شهرستان دزفول آغاز شده است. به گزارش ایرنا از روابط عمومی توزیع برق دزفول، ظرفیت تولید نیروگاهی برق به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی در […]

عصر خوزستان:

اعمال خاموشی‌های دوره‌ای با هدف کاهش بار شبکه در دزفول

دزفول – ایرنا – روابط عمومی توزیع برق دزفول خواستار مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان شد و اعلام کرد: اعمال خاموشی‌های دوره‌ای با هدف کاهش بار شبکه برق در شهرستان دزفول آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی توزیع برق دزفول، ظرفیت تولید نیروگاهی برق به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی در سال گذشته در پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده ضمن اینکه بار مصرفی شبکه برق نیز افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است لذا با ابلاغ شرکت مادر تخصصی توانیر، اعمال خاموشی‌های دوره‌ای در کشور آغاز شده است.
این ابلاغیه در خوزستان با نظارت و مدیریت دیسپاچینگ استان در تمامی شهرستان‌ها آغاز شده و مناطق مختلف شهری و روستایی به صورت دوره‌ای و به نوبت به مدت ۲ ساعت خاموش می‌شوند
مناطق مختلفی از روز گذشته براساس این دستورالعمل در دزفول خاموش شده‌اند و این شرایط تا کاهش بار شبکه ادامه خواهد داشت لذا از تمامی مشترکان تقاضا می‌شود مصرف برق خود را به ویژه در ساعات اوج بار از ۱۲ تا ۱۸ و همچنین از ۲۱ تا ۲۳ مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری علاوه بر دغدغه تامین آب در تابستان، احتمال افزایش خاموشی‌ها با رشد مصرف برق و کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کمبود آب را نیز در پی داشته است.

منبع: ایرنا