عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – طرح آبرسانی به ۱۲ روستای شلمچه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه آغاز شد. به گزارش ایرنا سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای شلمچه گفت:طرح آبرسانی به روستاها و منطقه مرزی شلمچه با توجه به اهمیت ملی و […]

عصر خوزستان:

طرح آبرسانی به ۱۲ روستای شلمچه آغاز شد

آبادان – ایرنا – طرح آبرسانی به ۱۲ روستای شلمچه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای شلمچه گفت:طرح آبرسانی به روستاها و منطقه مرزی شلمچه با توجه به اهمیت ملی و حضور صدها هزار نفر از زائران اربعین حسینی و راهیان نور از اهمیت بالایی برخوردار است.
حسین گروسی اظهارداشت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح آبرسانی شلمچه بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی روستاهای منطقه از آب سالم بهداشتی بهره‌مند می شوند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت: طرح آبرسانی به شلمچه به عنوان یک طرح استراتژیک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
محمد حیدری افزود: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و احتمال برگزاری این مراسم در سال جاری این طرح باید هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.

منبع: ایرنا