عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود و همچنان نیز منشا پیروزی‌های اخیر در منطقه است. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های درمانی و بهداشتی استان خوزستان با […]

عصر خوزستان:

آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی بود

آبادان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود و همچنان نیز منشا پیروزی‌های اخیر در منطقه است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های درمانی و بهداشتی استان خوزستان با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالن منطقه آزاد اروند افزود: دشمن بعثی در آغاز جنگ تحمیلی فکر نمی‌کرد نیروهای انقلابی با کمترین امکانات مقابل آنها ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.

وی افزود: خرمشهر با رشادت رزمندگان اسلام آزاد شد و به منشا پیروزی در دوران دفاع مقدس و همچنین جنگ های کنونی در منطقه تبدیل شد.

امام جمعه اهواز با تقدیر از شهدای جبهه سلامت گفت: شهدای سلامت در خط مقدم سلامت در مقابله با کرونا با فدای جان خود جهاد کردند و در حالی که برخی از کشورهای بزرگ در برابر ویروس کرونا کم آوردند، اما با تلاش پزشکان و پرستاران  خط مقدم مبارزه هیچگاه این ویروس نتوانست ناامیدی را در کشور حاکم کند.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: وزارت بهداشت در کنترل ویروس منحوس کرونا بر خلاف کشورهای پرمدعا خوش درخشید و توانست کارنامه درخشانی ارائه دهد.

وی خواستار به حداق رسیدن مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر شد و افزود: مردم این ‌۲ شهر دین خود را به انقلاب ادا کردند و سازمان منطقه آزاد اروند باید تمام ظرفیت‌های خود را برای رفع مشکلات این ۲ شهر به کار گیرد.

امام جمعه اهواز در ادامه خو استار تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان جدید طالقانی آبادان شد و گفت‌: این بیمارستان به مرحله بهره‌برداری رسیده و امیدواریم وزارت بهداشت در تجهیز آن کوشا باشد.

وی افزود: همچنین بیمارستان گلستان اهواز به واسطه فرسوده بودن نیاز به جایگزین شدن دارد و وزارت بهداشت باید در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهد.

امام جمعه اهواز دستگاه اسکن شناسایی بیماری سرطان را نیاز مبرم خوزستان دانست و گفت: خوزستان قطب بیماری سرطان در کشور است ولی به لحاظ دستگاه اسکن شناسایی این بیماری کمبود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی، بهره برداری  چند طرح بهداشتی، درمانی و عمرانی در آبادان، خرمشهر و شادگان  از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر یک روزه است.

منبع: ایرنا