عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:دلیل عمده آتش‌سوزی‌ها و حوادث در اهواز در ۲ ماه گذشته، اتصال برق ، نشت گاز و بی‌احتیاطی در رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بوده است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی […]

عصر خوزستان:

اتصال برق و نشت گاز بیشترین عامل حادثه آتش‌سوزی در اهواز است

اهواز – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:دلیل عمده آتش‌سوزی‌ها و حوادث در اهواز در ۲ ماه گذشته، اتصال برق ، نشت گاز و بی‌احتیاطی در رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ، ابراهیم قنبری بیان کرد: آتش نشانان این سازمان در ۲ ماه نخست امسال تعداد یک هزار و ۳۵۵ مورد عملیات در زمینه مهار آتش و ۸۲۶ مورد آن عملیات مهار آتش بود.
وی به تامین خودرو فوماتیک پس از هشت سال اشاره کرد و افزود: این خودرو برای مهار آتش سوزی‌های گسترده در خدمت رسانی به شهروندان استفاده می‌شود. 
 

تامین ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی در اهواز
وی بیان کرد : با توجه به نیاز شهر اهواز به امکانات مهار آتش و امداد ونجات در نظر است ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی در ماه‌های آینده تجهیز و در سرویس عملیاتی قرار گیرند. 
قنبری به کمبود ایستگاه‌های آتش نشانی در سطح شهر اهواز با توجه به افزایش جمعیت و توسعه ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های شهید بندر (چهارشیر) و ملاشیه در دست ساخت است ، و آزمایشگاه تخصصی برای تعیین علل حوادث احداث خواهیم کرد تا بتوانیم خدمت مطلوب‌تری به شهروندان ارایه دهیم.
قنبری به تغییر کاربری و تجهیز ۲ دستگاه خودروی ۱۸ تن و تعمیر خودروهای مهار آتش و امدادی اشاره کرد و توضیح داد: تهیه ۱۵۰ دست لباس مهار آتش و خرید ۳۰ دستگاه تنفسی برای انجام عملیات آتش نشانی در برنامه پیش روی سازمان  است.
وی  احداث شیرهای هیدرانت جدید در نقاط حساس شهر اهواز و تکمیل و تجهیز کارگاه شارژ را از دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد و افزود: طراحی و ساخت مرکز آموزش عملی ساختمان دود در ایستگاه ۶۳ سازمان آتش نشانی از دیگر برنامه‌های سازمان است که در شبیه‌سازی آتش سوزی، آتش نشانان آموزش عملی و مفید خواهند دید که در بهبود عملیات ها نقش موثری دارد.
در اهواز ۱۵ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که با توجه به جمعیت اهواز این تعداد باید به ۲۵ ایستگاه افزایش یابد.

منبع: ایرنا