عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز آزادی خرمشهر را سرآغاز پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت:حماسه سوم خرداد شکست هیمنه استکبار جهانی بود. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی‌فرد دوشنبه در یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس در فرودگاه آبادان […]

عصر خوزستان:

امام جمعه اهواز:آزادی خرمشهر هیمنه استکبار جهانی را شکست

آبادان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز آزادی خرمشهر را سرآغاز پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت:حماسه سوم خرداد شکست هیمنه استکبار جهانی بود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی‌فرد دوشنبه در یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس در فرودگاه آبادان اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا عامل تعالی و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود:شهدا انسانهایی شجاع، پرتلاش و خستگی ناپذیر بودند و تا به هدف نمی رسیدند، دست از تلاش بر نمی داشتند بنابراین ضروری است تا این ویژگی به عنوان الگویی برای نسل جوان و نوجوان ما تبیین شود.

امام جمعه اهواز افزود:هر چه نام و یاد شهدا در جامعه پر رونق تر و پر رنگ تر باشد قطعاً نسل جوان و دانش آموز ما بیشتر با ایثار، فداکاری و شجاعت رزمندگان آشنایی پیدا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقتدار و عظمت نظام اسلامی را مرهون خون پاک شهدا دانست و عنوان کرد: نقش جهاد و شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران پررنگ بوده و این راه نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف نشد بلکه پرشورتر ادامه پیدا کرد.

 وی با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات در کشور اظهار داشت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود و کشور را به بهترین نحو رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.

منبع: ایرنا