عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان با بیان خبر برگزاری تئاترهای خیابانی در خوزستان گفت: این برنامه از چهارم خرداد ماه با یاد و نام شهید قاسم سلیمانی در محلات مختلف استان آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا ساسان شکوریان دوشنبه در نشست رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی در […]

عصر خوزستان:

برگزاری تئاترهای خیابانی در خوزستان به یاد شهید سلیمانی

اهواز – ایرنا – دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان با بیان خبر برگزاری تئاترهای خیابانی در خوزستان گفت: این برنامه از چهارم خرداد ماه با یاد و نام شهید قاسم سلیمانی در محلات مختلف استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا ساسان شکوریان دوشنبه در نشست رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این برنامه با هدف حمایت از اجراهای عمومی تئاتر خیابانی در استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در دی ماه ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شد و فراخوان این رویداد نمایشی  ۱۷ دی ماه در سطح استان منتشر شد.

وی افزود: بعد از ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه این رویداد در بهمن ماه ۹۹ کار بازبینی آثار توسط حمیدرضا سالاروند، سیاوش طیب طاهر و بهزاد خیراللهی با نظارت هنری آرش سهرابی انجام و تعداد ۱۳ اثر نمایشی از ۱۰ شهرستان استان جهت شرکت در این برنامه انتخاب شدند.

دبیر این جشنواره بیان کرد: از این تعداد چهار اثر با موضوع رشادت‌ها و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سه اثر با موضوع دفاع مقدس و کرونا و پنج اثر با موضوعات مختلف اجتماعی و آیینی سنتی تولید  شده ودر هفته جاری اجرا می شوند.

وی افزود:این رویداد نمایشی از فردا (چهارم) تا هشتم خردادماه جاری  در ۱۰ شهرستان اهواز، امیدیه، اندیمشک، باغملک، بهبهان، بندر ماهشهر، دزفول، سوسنگرد، شوشتر و مسجد سلیمان برگزار می‌شود و گروه های تئاتر خیابانی در مجموع ۶۵ اجرا استان خواهند داشت.

شکوریان گفت: در مجموع ۱۰۹ هنرمند تئاتر خیابانی استان خوزستان کار تولید و اجرای این ۱۳ نمایش را برعهده دارند.

وی با تاکید بر محله محور بودن این رویداد هنری بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت های هنری گسترده تلاش شده تا در محلات مختلف ۱۰ شهرستان مذکور این نمایش ها اجرا شوند.

به گزارش ایرنا این رویداد نمایشی با همکاری و نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای میزبان از ۴ تا ۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا