عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رونق اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر مستلزم بررسی و رفع موانع تولید و واردات مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند است. به گزارش ایرنا حسین گروسی روز دوشنبه در همایش میدان مقاومت در سالن اجتماعات منطقه آزاد […]

عصر خوزستان:

رونق اقتصادی آبادان و خرمشهر در گرو رفع موانع تولید است

آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رونق اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر مستلزم بررسی و رفع موانع تولید و واردات مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند است.

به گزارش ایرنا حسین گروسی روز دوشنبه در همایش میدان مقاومت در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند بیان کرد: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برداشتن موانع تولید لازم است اما در مناطق آزاد موانع زیادی برای تحقق آن وجود دارد و دست‌هایی در کار است تا این مهم در مناطق آزاد رونق نگیرد.

وی با بیان اینکه باید کمک کنیم این موانع زودتر برطرف و برداشته شود، افزود: خوشبختانه ارتباطی خوبی که با مجلس شورای اسلامی برقرار شده امیدواریم از طریق دبیرخانه مناطق آزاد مسایل و مشکلات موجود برطرف شود.

گروسی به تبدیل و ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه با دستور وزیر بهداشت همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه حدود پنج سال به طول انجامید و یکی از موانع رفع شده در راستای محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر همین ارتقای دانشکده به دانشگاه بود.

وی ادامه داد: بنا به اعلام وزیر بهداشت این دانشگاه نه تنها ارتقا پیدا کرد بلکه می‌تواند سالانه پنج هزار دانشجوی خارجی از کشورهای عراق و کویت را جذب کند و در نهایت به منطقه آزاد علمی و دانشگاهی و راه‌اندازی دانشگاه‌های متعدد در این منطقه اقدام شود.

گروسی، اجرای قوانین سرزمینی در منطقه آزاد اروند را یکی از مشکلات در آبادان و خرمشهر دانست و بیان کرد: اجرای قوانین سرزمین اصلی همچون ثبت سفارش، مالیات ارزش افزوده و ممنوعیت ورود کالا به منطقه آزاد مانعی بزرگ برای درآمد و اشتغال در این منطقه است.

یکی از فرماندهان جبهه مقاومت نیز در این آیین گفت: مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات، اوج اقتدار نظام است و مردم با رای دادن به فرد اصلح در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم هستند.

سردار رحیم نوعی‌اقدم خوزستان را کربلای ایران و شلمچه را بین الحرمین بیان کرد و افزود:به اعتقاد بنده خوزستان کربلای ایران و میدان مقاومت است.

منبع: ایرنا