عصر خوزستان: اندیمشک – ایرنا – تاریخ پرافتخار دفاع مقدس مملو از حماسه‌هایی است که واژه ها به احترام آنها قد علم می‌کنند و به راستی که فتح غرور آفرین خرمشهر از آن حماسه‌های ماندگاری است که غرور و عزت جوانان دلاور وطن را به نمایش گذاشت. به گزارش ایرنا سوم خرداد ۶۱ ، روز […]

عصر خوزستان:

فتح غرورآفرین

اندیمشک – ایرنا – تاریخ پرافتخار دفاع مقدس مملو از حماسه‌هایی است که واژه ها به احترام آنها قد علم می‌کنند و به راستی که فتح غرور آفرین خرمشهر از آن حماسه‌های ماندگاری است که غرور و عزت جوانان دلاور وطن را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا سوم خرداد ۶۱ ، روز امید و عشق و اشک شوق برای مردم خوزستان و کشورمان بود. روزی مملو از شادمانی و سرور که افتخاری ماندگار برای فرد فرد ایرانیان به دنبال داشت.

تاریخ رشادت‌ها و اشک‌های شوقی که برای بازپس گیری خاک مقدس وطن از دستان متجاوزان بعثی ، ریخته شد فراموش نخواهد کرد.

رزمندگان ما با دستان خالی ، دل هایی پرامید و سرشار از ایمان به مبارزه با دشمنی رفتند که با سلاح‌های مدرن و حمایت استکبار برای زمین گیر کردن انقلاب نوپای اسلامی وارد میدان نبرد شده بودند.

فتح خرمشهر ، معادلات دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد و موفقیت بزرگ و ستودنی برای مردان عرصه ایثار و شهادت و جهاد رقم زد.

رزمندگان سپاه ، ارتش و بسیج در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابیطالب (ع)  برگی از افتخارات تاریخی این دیار را رقم زدند تا دنیا بداند سلاح عشق و ایمان فرزندان ایران اسلامی بر ابزار و سلاح های مدرن آنها غلبه می کند.

خرمشهر یا همان خونین شهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در ۲۵ روز نبرد سخت در روز سوم خرداد سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس آزاد شد.

فتح غرور آفرین خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود تا اقتدار فرزندان دلاور ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود.

فتح خرمشهر انگیزه‌ای چندین برابر به ملت مبارز ایران اسلامی بخشید تا در برابر ابرقدرت‌ها با دستان خالی و با سلاح ایمان ، بایستند و از خاک میهن اسلامی به شایستگی با غرور حراست کنند.

عملیات بیت المقدس در بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز  یا علی بن ابی طالب(ع)  آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور خود از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت آزاد کردند.
انهدام بیش از ۲ لشکر ارتش عراق، بازپس گیری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک  ایران از جمله خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و خارج کردن شهرهای اهواز- حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلاییه تا شلمچه) حاصل عزم راسخ دلاورمردان ایران اسلامی در این عملیات مهم بود.

یکی از شهروندان اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ گاه حس و حال شنیدن خبر آزادسازی خرمشهر ، شهر خون و حماسه را فراموش نخواهم کرد.

مراد عبادی افزود: روز آزادی خرمشهر روز پرغرور و پرافتخاری برای همه ما بود و بسیاری از مردم و رزمندگان با شنیدن این خبر اشک شوق ریختند.

یکی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی هم گفت: حضور جوانان در عملیات بیت المقدس برای مبارزه با متجاوزان بعثی ستودنی بود ، بسیاری از رزمندگان ما در اوج جوانی و نوجوانی برای خلق این حماسه ، جانانه جنگیدند.

سبزمراد صادقی افزود: حماسه فتح خرمشهر برای همیشه در تاریخ ماندگار است و این فتح ، غیرت و همت ملت ایران اسلامی و رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت.

یکی از مدافعان حرم اندیمشکی هم که خواست نامش بیان نشود گفت: عزت و اقتدار امروز ما مرهون حماسه‌هایی از جنس فتح خرمشهر است و دشمنان ایران اسلامی با فتح خرمشهر به اقتدار دلاوران و رزمندگان ما پی بردند.

وی بیان رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در دوران پرافتخار دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده ضروری بیان کرد.

به گزارش ایرنا دفاع مقدس تاریخ زنده حماسه آفرینی مردم ایران اسلامی است ، روزهایی ماندگار که حماسه‌هایی همچون فتح خرمشهر را در دل دارند. تبیین اهداف و دستاوردهای بزرگ حماسه‌های فتح خرمشهر نباید لابلای مشغله‌های روزانه کمرنگ شود.

منبع: ایرنا