عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: مقاومت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد به الگو و درس بزرگی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شد. به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور دوشنبه شب در گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر اظهار داشت: در آن روزهای سخت که امنیت و آسایش […]

عصر خوزستان:

مقاومت در دوران دفاع مقدس به الگویی  برای آزادیخواهان جهان تبدیل شد

آبادان – ایرنا – فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: مقاومت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد به الگو و درس بزرگی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شد.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور دوشنبه شب در گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر اظهار داشت: در آن روزهای سخت که امنیت و آسایش ما با تجاوز دشمنان به خطر افتاده بود مردم و نیروهای مسلح با جان و دل مقاومت کردند.

وی افزود:دشمن یک نقشه کامل و جامع برای به ذلت کشاندن مردم ایران اسلامی کشیده بود و در حوزه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی برنامه جامعی برای محو انقلاب اسلامی تدارک دیده بود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان داشت: دشمنان با همه امکانات و تجهیزات و ابزارها به جنگ ملت ایران که از یک دوره بسیار سخت و مشقت بار حکومت پهلوی به دنبال آسایش و آرامش بودند، آمدند اما  هیچگاه به خواسته خود نرسیدند.

وی گفت: مدرن‌ترین سلاح‌ها در آن دوران علیه ایران به کارگرفته شد اما غافل از اینکه خدا مومنان را در سختی ها آزمایش می‌کند و در آن روزها جوانان با همه وجود در مقابل ارتش بعث مقاومت کردند و تنها چیزی که باعث دلگرمی آنها شد مسجد جامع خرمشهر بود.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود:امروز دشمنان ما بدانند ما ملت بزرگ ، قهرمان و مجاهدی داریم که هر جا دشمنان برای ما مانع ایجاد کند در برابر او خواهند ایستاد.

امام جمعه خرمشهر نیز در این آیین گفت: دفاع و آزادی خرمشهر آن روزها باعث پیروزی‌های بزرگ و امروز الهام بخش جبهه مقاومت است.
 حجت الاسلام محمد جواد عادل‌پور اظهار کرد: در حقیقت هم دفاع از خرمشهر و هم آزادی خرمشهر امروز الهام بخش جبهه مقاومت شده است و اگر این اتفاق به فراموش سپرده شود سرمایه بزرگی از دست رفته و خسارت عظیمی خواهد بود.
وی فراموش نکردن حماسه بسیار بزرگ دفاع و آزادسازی خرمشهر را مهم دانست و گفت: وظیفه همه است که حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر را یادآوری و آن را به جوانان، نوجوان و نسل‌های دیگر منتقل کنند.
به گزارش ایرنا، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.

منبع: ایرنا