پارک ربیع در منطقه یک ساماندهی می شود
 
  پارک ربیع در منطقه یک ساماندهی می شود

عصر خوزستان: به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی نژاد از ساماندهی و احیای فضای سبز پارک ربیع واقع در انتهای بلوار ساحلی شهید فهمیده خبر داد. سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این خصوص توضیح داد: طبق بازدیدهای میدانی […]

عصر خوزستان:

به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز؛ سید رشید شجاعی نژاد از ساماندهی و احیای فضای سبز پارک ربیع واقع در انتهای بلوار ساحلی شهید فهمیده خبر داد.

سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این خصوص توضیح داد: طبق بازدیدهای میدانی صورت گرفته از فضای سبز ساحلی منطقه یک، مقرر شد مسئول فضای سبز این منطقه نسبت به احیای این پارک اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه آبیاری این پارک ساحلی با مشکل مواجه بوده است، بیان کرد: مدت هاست این پارک بعلت عدم نگهداری مناسب و عدم آبیاری رو به خشکی و زردی چمن رفته است ولیکن خوشبختانه با کارهای جهادی که در فضای سبز منطقه یک صورت گرفته این موضوع رفع و آبیاری پارک ربیع از سر گرفته شده است.
شجاعی نژاد نخاله برداری و تسطیح پارک ربیع را یکی دیگر از مشکلات آن عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه با بلا آمدن رودخانه کارون و سیلابی شدن آن، بخشی از پارک ربیع شامل وسایل بازی پلی اتیلن و زمین بازی کودکان از بین رفت و گل و لای قسمت اعظمی از پارک را پوشاند.
این مقام مسئول خاکبرداری و لایروبی رودخانه کارون توسط سازمان آب و برق خوزستان را مشکل دیگر این پارک دانست و توضیح داد: با شروع لایروبی رودخانه کارون از سوی سازمان آب و برق خوزستان قسمت وسیعی از پارک ربیع به کارگاه خاکبرداری این سازمان تبدیل و باعث تخریب فضای سبز پارک شده است.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: با عنایت به مجاورت پارک ربیع با منطقه گاومیش آباد، متاسفانه حضور گله های گاومیش و چرای آنها در فضای سبز این پارک و شکست شاخ و برگ درختان و نهال های کاشته شده باعث خسارت های جبران ناپذیری به فضای سبز منطقه یک گردیده است که امیدواریم با ورود دادستان به این موضوع از تخریب فضای سبز جلوگیری بعمل آید.
در انتهای این بازدید مقرر شد مشکلات و معضلات موجود ظرف مدت ده روز کاری از سوی مدیر منطقه و مسئول فضای سبز پیگیری و نسبت به رفع آنها در اسرع وقت اقدام شود.