عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز خوزستان روز شنبه با انعقاد تفاهم‌نامه بین این اداره کل با سازمان بسیج سازندگی خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد.  علی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز متشکل از اداره کل […]

عصر خوزستان:

ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز خوزستان روز شنبه با انعقاد تفاهم‌نامه بین این اداره کل با سازمان بسیج سازندگی خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد.

 علی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز متشکل از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، سازمان بسیج سازندگی استان، خیران مدرسه ساز و گروه‌های جهادی است.

وی افزود: در جریان وقوع سیل ۹۸ خوزستان و زلزله مسجدسلیمان در همین سال، همکاری خوبی بین اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و سازمان بسیج سازندگی استان برای ساخت و تعمیر مدرسه در این مناطق شکل گرفت.
وی گفت: همچنین در طرح ریشه کن کردن مدارس سنگی نیز این سازمان به صورت مشارکتی با این سازمان برای ساخت ۲۰ مدرسه جایگزین مدارس سنگی همکاری دارد.
قربانی ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان همچنین با سازمان بسیج سازندگی در ساخت ۴۲ مدرسه همکاری داشته که با انعقاد این تفاهم نامه ۱۰‌ پروژه دیگر به تعداد مدارس قبلی اضافه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: مشارکت با این سازمان برای ساخت مدرسه در مناطق محروم و حاشیه بسیار بهتر از استان‌های دیگر در حال انجام است.
خوزستان رتبه نخست کشور مشارکت خیران مدرسه ساز را در ساخت مدرسه دارد.

در ۲ سال گذشته اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با کمک خیران ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان ساخته است که در کشور نوعی رکورد مدرسه‌سازی بوده است.

منبع: ایرنا