تلاش آتش نشانان آتش را از پا در آورد
 
  تلاش آتش نشانان آتش را از پا در آورد

عصر خوزستان: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش نشانان اهوازی یازده عملیات اطفا حریق و امداد و نجات را در 24 ساعت گذشته انجام دادند.به گزارش اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، ابراهیم قنبری اظهارکرد: ششم خرداد ماه سال جاری با تماس تلفنی شهروندی با سامانه […]

عصر خوزستان:

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش نشانان اهوازی یازده عملیات اطفا حریق و امداد و نجات را در 24 ساعت گذشته انجام دادند.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، ابراهیم قنبری اظهارکرد: ششم خرداد ماه سال جاری با تماس تلفنی شهروندی با سامانه 125 سازمان ساعت یک و 35 دقیقه آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه عین 2 اطلاع رسانی شد.
وی افزود: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و لوله های آبرسان حریق را مهار کردند.ضمن اینکه حریق کانکس ساعت 9 و پنج دقیقه در منطقه پردیس میدان نرگس توسط آتش نشانان اطفا شد.
قنبری به مهار حریق تراس واحد مسکونی ساعت 11 و 42 دقیقه در منطقه کیانشهر خیابان شقایق پنج توسط آتش نشانان اشاره و تصریح کرد: علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی به علت نشت گاز از شیلنگ گزارش شده است. همچنین حریق منازل مسکونی ساعت 11 و 42 دقیقه در منطقه صد دستگاه و ساعت 11 و 42دقیقه بین خیابان مسلم و سعدی با عکس العمل سریع آتش نشانان مهار شد.
وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در انبار الکل و تجهیزات پزشکی ساعت 17 و 54 دقیقه در منطقه عامری خیابان علوی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه سریعا ساکنین اطراف محل را تخلیه و برق این محدوده را قطع کردند.
قنبری اظهار کرد: آتش نشانان در حین عملیات نفس گیر اطفا حریق با سه مرحله انفجار در ساختمان انبار الکل و تجهیزات پزشکی مواجه شدند و با ایمن سازی و تجهیزات تخصصی شعله های حریق را مهار و با توجه به وجود الکل در محل حادثه هر چند دقیقه یک بار شعله های حریق مجدد شعله ور می شد.
وی بیان کرد: دراین عملیات 180 آتش نشان و 25 دستگاه خودرو آتش نشانی با امکانات و تجهیزات مورد نیاز شرکت داشتند و 12 آتش نشان در حین انجام عملیات مصدوم شدند.
قنبری مهار حریق منزل مسکونی ساعت 19 و هشت دقیقه در خیابان 6 رسالت را از دیگر عملیاتهای انجام شده توسط آتش نشان عنوان کرد و اظهار داشت: واژگونی خودرو تیبا ساعت 21 و 11 دقیقه در خیابان اصلی شهرک الهیه 2 مصدوم بر جای گذاشت و آتش نشانان با تجهیزات نجات مصدومین را از اتاقک خودرو خارج و به اورژانس 115 تحویل دادند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان به عملیات اطفا حریق ساختمان متروکه ساعت 22 و 33 دقیقه در منطقه کمپلو توسط آتش نشانان اشاره و اظهار کرد: آتش نشانان با اعزام به اورژانس بیمارستان طالقانی حلقه تنگ انگشتری را که موجب مصدومیت دست یک زن شده بود، با ابزار تخصصی رهاسازی کردند. همچنین آتش نشانان در عملیات محبوسین در منزل مسکونی به علت خرابی قفل درب در منطقه شهرک دانشگاه اعضای یک خانواده را نجات دادند.