عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه محصولات تولیدی در شرکت لوله سازی خوزستان فاقد بازار و کاربرد تجاری است گفت: تکنولوژی تولید این کارخانه قدیمی است و محصول تولیدی این شرکت مشتری ندارد و همین موضوع باعث بدهی‌های زیادی برای سرمایه گذار آن شده است. به گزارش […]

عصر خوزستان:

تکنولوژی تولید در شرکت لوله‌سازی خوزستان فاقد کاربرد تجاری است

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه محصولات تولیدی در شرکت لوله سازی خوزستان فاقد بازار و کاربرد تجاری است گفت: تکنولوژی تولید این کارخانه قدیمی است و محصول تولیدی این شرکت مشتری ندارد و همین موضوع باعث بدهی‌های زیادی برای سرمایه گذار آن شده است.

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن‌زاده شامگاه شنبه در نشست کارگروه تسهیل خوزستان در استانداری با اشاره به اینکه در اوایل دهه ۸۰ شرکت لوله‌سازی خوزستان به بخش خصوصی واگذار شد اظهارداشت: پس از آن به دلیل نبود توجیه اقتصادی کارخانه، مجددا طی چند نوبت به افراد دیگری نیز فروخته شد.

وی افزود: طی سالهای گذشته از شرکت آبفای خوزستان خواسته شد برای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی (شرکت لوله سازی خوزستان) لوله‌های تولید شده را خریداری کند؛ اما بکارگیری لوله‌های تولیدی در طرح‌های صنعت آب امکان پذیر نبود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآورشد: در نهایت مالک شرکت تصمیم به تغییر خطوط تولید گرفت تا با استفاده از طرح توجیه جدید مبتنی بر تولید محصولات دارویی، نسبت به فعالیت مجدد در این کارخانه اقدام کند.

حسن زاده در خصوص نیروی انسانی کارخانه بیان‌داشت: بخش زیادی از کارگران کارخانه طی سال‌های گذشته به شرکت فولاد خوزستان منتقل شدند و استانداری خوزستان در بررسی خود به نتایجی دال بر تداوم رابطه استخدامی کارگری با شرکت لوله سازی خوزستان نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بعضا در افکار عمومی به اشتباه شرکت لوله‌سازی خوزستان، “شرکت لوله‌سازی اهواز” تلقی شده است گفت: برخی از جوسازی های پیش آمده مبنی بر فروش ماشین آلات کارخانه لوله سازی خوزستان ناشی از اختلافات پیش آمده بین سهامداران این شرکت است.

بر اساس این گزارش، ۱۳ اردیبهشت ماه امسال  عباس حسینی پویا دادستان مرکز استان خوزستان در پی انتشار خبری مبنی بر تخریب و فروش قطعات شرکت لوله سازی خوزستان اعلام کرد که از سوی این دادستانی جلوی هر گونه اقدامی در این خصوص گرفته شده تا در دادگستری به موضوع رسیدگی شود.

پیش از این نیز رییس قوه قضاییه در سخنانی از سازمان بازرسی و دادستان های سراسر کشور، خواسته بود که با متخلفانی که کارخانجات بنگاه‌های تولیدی را تعطیل می کنند و قطعات آن را به فروش می رسانند تا از زمین آن سوء استفاده کنند، قاطعانه برخورد شود.

غلامرضا عشقی مالک شرکت لوله سازی خوزستان ۲ روز بعد از بیانات دادستان مرکز استان در نشستی خبری گفت: طبق مطالعاتی که انجام شده، بر اساس نیاز استان و توجیه اقتصادی به دنبال تغییر کاربری این کارخانه به شرکت تولید دارو هستیم.

شرکت لوله سازی کار تولید لوله های چدنی با سایز ۶۰۰ را انجام می داد که به گفته مالک شرکت،به  دلیل عدم نیاز بازار و موسسات و دستگاه‌های مختلف تولید لوله های چدنی برای این شرکت دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: ایرنا