عصر خوزستان: جلسه نشست روشنگری و بصیرت افزایی در راستای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات پایگاه مقاومت بسیج شهید حردانی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی  با همکاری اداره ارتباطات در راستای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات، جلسه نشست روشنگری و بصیرت افزایی را در نمازخانه سازمان […]

عصر خوزستان:

جلسه نشست روشنگری و بصیرت افزایی در راستای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات در سازمان ساماندهی مشاغل شهری

جلسه نشست روشنگری و بصیرت افزایی در راستای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات

پایگاه مقاومت بسیج شهید حردانی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی  با همکاری اداره ارتباطات در راستای خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات، جلسه نشست روشنگری و بصیرت افزایی را در نمازخانه سازمان ساماندهی  تشکیل داد.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این جلسه که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات برگزار گردید حجت الاسلام والمسلمین سمیعی از سپاه حضرت ولیعصر، بابک ربیعی رییس سازمان ، مدیران و کارکنان سازمان ساماندهی حضور داشتند.

حجت الاسلام سمیعی در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری انتخابات امسال را دارای اهمیتی مضاعف دانسته و گفته اند انتخابات پیش رو بسیار مهم است. مطلب اول اهمیت انتخابات است. انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود.

 وی در ادامه بیان کرد  : از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. همه باید بدانیم و اذعان کنیم که امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می دهد و شکی نیست اما بیش از همه اینها ملت و مردم یک کشور هستند که به کشور اقتدار می دهند. وقتی در دنیا احساس شود که این ملت هوشیار و بیدار و باانگیزه است هیبت و اقتداری در چشم همه پیدا می کند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور می شود

 وی در پایان گفت : حق انتخابگري، حق مشارکت در تعيين سرنوشت و … از جمله حقوق هر شهروندي است که بايد آن را احقاق نمايد و بي اعتنايي نسبت به آن، باعث از بين رفتن اين حق خواهد شد، از اين رو مشارکت در انتخابات گامي در راستاي احقاق حقّ مسلم خود مي باشد.بر اين اساس مشارکت در انتخابات علاوه بر جنبه‌هاي شرعي گامي در راستاي مطالبه و دفاع از حق مسلمي است که هر ايراني دارد و به همين دليل براي مشارکت در انتخابات ضرورتي فراتر از تکليف شرعي وجود دارد که باعث مي‌شود تا ضرورت داشته باشد، هر ايراني ولو اينکه کاري با تقليد و تکليف شرعي نداشته باشد نيز در انتخابات مشارکت کند، چنانکه مقام معظم رهبري نيز به همين موضوع بارها اشاره کرده و فرموده‌اند: «اين(انتخابات) يک حق و در عين حال يک تکليف است. حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند؛ تکليف آنها هم همین است .

 

نویسنده خبر: ب. کریمی