عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: رسانه‌ها مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات، تشویق و اهمیت این مشارکت را تبیین کنند. به گزارش ایرنا نادر سعادتی‌فرد روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان افزود: رسانه‌ها در ایجاد […]

عصر خوزستان:

رسانه‌ها اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند

دزفول – ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: رسانه‌ها مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات، تشویق و اهمیت این مشارکت را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا نادر سعادتی‌فرد روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهرستان افزود: رسانه‌ها در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم نقش برجسته‌ای دارند.

وی با اشاره به استفاده نامزدها از فضای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی خود گفت: رسانه‌ها مصادیق مجرمانه از جمله قوم گرایی و تبعیض در تبلیغات را در جریان انتخابات رعایت کنند و به این مسایل دامن نزنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: گروهی متشکل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادستانی، صداو سیما و اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی فضای مجازی در استان ایجاد شده ولی هنوز اجرایی نشده است.

وی دریافت مجوز فعالیت برای رسانه‌ها را رایگان دانست و از رسانه‌های بدون مجوز شهرستان دزفول خواست برای دریافت مجوز اقدام کنند.

سعادتی‌فرد با بیان اینکه ۱۲ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز در شهرستان دزفول وجود دارد، گفت: این پایگاه‌ها شامل بیدار دز، تصویرنمای دزفول، دزآفاق، دزآوان، دزنو، دزامروز، دزبین، دزخبر، دزمحراب، عصر دزفول، ندای دز و ندای دزفول هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه خبرگزاری‌های ایرنا، مهر، تسنیم و فارس هم در این شهرستان خبرنگار دارند، افزود: خبرنگاران دزفول در تمام صحنه‌ها حضور دارند و به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود خبرنگاران شهرستان دزفول برای تاسیس انجمن مطبوعات این شهرستان کمک کنند چراکه این انجمن می‌تواند از خبرنگاران در مجامع مختلف دفاع کند.

سعادتی‌فرد برگزاری دوره‌های آموزشی، برقراری بیمه خبرنگاری و ارائه تسهیلات را از مزایای تاسیس انجمن مطبوعات برشمرد و گفت: رسانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی می‌تواند در انتخابات دیگر رکن دموکراسی به خوبی نقش آفرینی کند.

وی رسانه‌های اخلاق محور را سرمایه جامعه دانست و افزود: رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار و اطلاعات، صداقت و درستی را در دستور کار قرار دهند و از افراط و تفریط خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای دزفول نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌های این شهرستان گفت: فضای مجازی یک فضای تبادل نظر و فرهنگی است از این رو باید فعالیت‌ها در این فضا، سالم و به دور از تشویش و توهین باشد.

سروان امیر عالم زاده انصاری افزود: متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی علاوه بر رعایت نکردن اصل بی‌طرفی موجب توهین و تشویش اذهان عمومی می‌شوند که نیروهای پلیس فتا به آنها تذکر می‌دهند و درصورت لزوم اقدام قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از قدرت رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف مدنظر اظهارداشت: رسانه‌ها در مباحث انتخاباتی حضور پررنگی داشته باشند و به ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.

رئیس پلیس فتای دزفول با بیان اینکه فضای مجازی بسیار گسترده و رصد کل آن غیرممکن است، بیان کرد: رسیدگی به تخلفات در بستر فضای مجازی در دستور کار روزانه پلیس فتا قرار دارد.

وی افزود: شماره‌هایی در گروه های فضای مجازی حضور دارند و اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند که برای رفع این مشکل به مدیران گروه‌های پرمخاطب تذکر داده شده که این افراد یا خود را معرفی کنند یا از گروه‌ها حذف شوند.

سروان عالم‌زاده انصاری اظهارداشت: خبرنگاران رسمی و دارای مجوز فعالیت، مجوز حمل وسایل دفاع شخصی را برای سلامت جان خود دارند.

حجت الاسلام حمیدرضا ربانی مسوول روابط عمومی دادگستری دزفول نیز در این نشست گفت: به طور قطع با افرادی که اقدام به تبلیغات زودهنگام می‌کنند و تلاش دارند جو سیاسی و عمومی شهرستان را به هم بزنند، برخورد قضایی می‌شود.  

اصحاب رسانه شهرستان دزفول نیز در این نشست به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

منبع: ایرنا