عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس ستاد انتخابات محسن رضایی گفت:رضایی‌ سال ۱۳۶۱ پیش‌بینی کرده بود که ما در جنگ پیروز خواهیم شد؛اقتصاد ایران درمحاصره شدید قرار می‌گیرد و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آینده با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده و ایران را دشمن خود قلمداد می‌کنند که پس از ۴۰ سال تمامی این پیش‌بینی‌ها […]

عصر خوزستان:

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی: پیش‌بینی‌های رضایی تحقق یافت

اهواز – ایرنا – رییس ستاد انتخابات محسن رضایی گفت:رضایی‌ سال ۱۳۶۱ پیش‌بینی کرده بود که ما در جنگ پیروز خواهیم شد؛اقتصاد ایران درمحاصره شدید قرار می‌گیرد و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آینده با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده و ایران را دشمن خود قلمداد می‌کنند که پس از ۴۰ سال تمامی این پیش‌بینی‌ها محقق شد.

به گزارش ایرنا درویش‌علی کریمی روز سه‌شنبه در نشست خبری در اهواز خوزستان با بیان اینکه گفتمان رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری منطقه‌ای نیست، افزود: رضایی وضعیت موجود کشور را از سال ۱۳۶۰ پیش بینی کرده بود و پس از سال ها نیز در همان موضع ایستاده و هدف وی از حضور در انتخابات نیز این است که این گفتمان را به منصه ظهور بگذارد و به یک اقدام عملی برساند.

وی گفت: تقویت امید به آینده بین مردم، بهترین راه برای تغییر وضع موجود است چرا که مردم در شرایط کنونی با شرایط سختی روبه رو هستند و باید ابتدا آرامش را به جامعه بازگردانیم.

کریمی ادامه داد: اکنون معیشت مردم در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد ولی نمی‌خواهم بگویم که نگران خیزش‌های مردمی هستیم اما ادامه این روند می‌تواند ما را به این سمت بکشاند؛ این نگرانی‌ها را ۴۰ سال پیش محسن رضایی بیان کرده بود.

وی گفت: گفتمان رضایی ۴۰ سال پیش همین بود و بر ادامه روند گفتمان خود پافشاری کرده و اکنون نیز احساس تکلیف کرده و وارد عرصه انتخابات شده تا سکان کار اجرایی را به دست گیرد؛ وی در این سال‌ها مسوولیت اجرایی نداشته اما شرایط موجود باعث شد به دنبال این مسوولیت باشد.

رییس ستاد انتخابات رضایی ادامه داد: امید است که وی بتواند با گرفتن سکان اجرایی کشور، تمام برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را به عنوان مجری طرح، اجرا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های رضایی برای انتخابات ۱۴۰۰ در اهواز بیان کرد: نخستین اولویت ما درخواست از مردم شریف خوزستان برای حضور پای صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری در انتخابات است تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی و بار دیگر قدرت این نظام اسلامی را به رخ دشمنان بکشانیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت انتخاباتی رضایی گفت: شورای راهبردی، کمیته‌ها و انواع سازمان‌های مردم نهاد و بانوان و نهادهای دیگر اکنون سازماندهی شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؛ در خوزستان نیز از ۶ ماه پیش فعالیت‌ها آغاز شده و شورای نخبگان با حضور پزشکان و اساتید دانشگاه تشکیل شده است.

کریمی افزود: همچنین در سطح کشور شورای راهبردی تشکیل شده و ستاد انتخاباتی وی نیز در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است؛ پیش از این در استان در قالب حزب جبهه ایستادگی مجموعه‌های مختلفی در شهرستان تشکیل‌ها شده بود اما از سه هفته پیش ، مسوولیت این مجموعه به ستاد انتخابات استان واگذار کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص حمایت حزب خاصی از محسن رضایی گفت: رضایی هیچ پشتوانه سیاسی و حزبی ندارد؛ وی تنها در سال ۹۲ یک میلیون رای خالص مردمی داشت و اکنون نیز همان تشکیلات، قوی تر از گذشته پای کار است.

رییس ستاد انتخابات رضایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتقال آب خوزستان بیان کرد: رضایی اعتقاد دارد اگر قرار باشد انتقال آب به قیمت خشک شدن منطقه‌ای و آبادی منطقه‌ای دیگر باشد، عقلانی نیست؛ راهکارهای این امر را نیز در نشست‌های روزهای آینده بیان می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه‌های محسن رضایی برای توسعه خوزستان گفت: استفاده از مزیت‌های استان ها و صرف مالیات در همان استان یکی از برنامه های موثر رضایی برای آبادانی استان‌ها به ویژه خوزستان است.
کریمی همچنین در پاسخ به سوالی در باره ترکیب کابینه رضایی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: وی پیش از این در سخنان متعددی عنوان کرده که از تمامی ظرفیت‌های موجود و نخبگان استفاده خواهد کرد و حتی از اقلیت‌های مذهبی توانمند نیز در امور اجرایی استفاده خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، و نیز ۲ انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ، همزمان ۲۸ خرداد جاری در کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا