عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: فعالیت و کمک خیران به سمت مدرسه سازی در مناطق محروم استان هدایت شده است تا عدالت آموزشی در تمامی مناطق استان اجرا شود. علی قربانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش اعتبارات پروژه های خیران و به […]

عصر خوزستان:

هدایت خیران به ساخت مدرسه در مناطق محروم خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: فعالیت و کمک خیران به سمت مدرسه سازی در مناطق محروم استان هدایت شده است تا عدالت آموزشی در تمامی مناطق استان اجرا شود.

علی قربانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: افزایش اعتبارات پروژه های خیران و به تبع آن افزایش سهم دولت در تخصیص اعتبار مدرسه سازی، رشد خوبی را برای استان به همراه داشته است و برای کیفی کردن فعالیت خیران این افراد را به سمت مدرسه سازی در مناطق محروم استان هدایت کرده ایم.

وی گفت: در ساخت مدارس استثنایی و هنرستان ها به ویژه خاص دختران نیز خیران مدرسه را ترغیب و تشویق کرده ایم.

قربانی بیان کرد: خوزستان معمولا از استان های برتر در مشارکت خیران بوده است و در سه سال گذشته با توجه به سیاست های این سازمان موفق شدیم که افزایش چشم گیری را در مشارکت این سازمان داشته باشیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز در سه سال گذشته در استان بیان کرد: در سال ۹۷ خیران مدرسه ساز در استان ۷۱۰ میلیارد ریال مشارکت داشتند و این رقم در سال ۹۹ به ۲هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت  که کمک خیران افزایش سه برابر یافته است .

قربانی با اشاره به مشارکت حداکثری آحاد جامعه در قالب طرح آجر به آجر افزود:  در قالب این طرح۱۵۰ نفر بالغ بر هشت میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در سال گذشته کمک کردند  که اغلب این افراد از جامعه معلم ها و دانش آموزان بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت این اداره کل برچیدن مدارس سنگی است ادامه داد: ساخت و جایگزینی مدارس ساختمانی به جای  ۲۰۰ مدرسه سنگی را از سال گذشته با کمک خیران آغاز کردیم که از این تعداد ۱۵۰ مدرسه تا مهر ماه تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته شد و خوزستان رتبه نخست مدرسه سازی و مشارکت خیران را در سطح کشور کسب کرده است.

منبع: ایرنا