عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به آمار بالای ابتلا و بستری در جنوب غرب خوزستان گفت: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی نامزدها همچنین جلسات خانگی آنها نگران کننده است. شکرالله سلمان‌زاده سه‌شنبه ، اظهار داشت:برخی دورهمی‌های نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در منطقه جنوب غرب خوزستان […]

عصر خوزستان:

پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخابات جنوب غرب خوزستان رعایت نمی‌شود

آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به آمار بالای ابتلا و بستری در جنوب غرب خوزستان گفت: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی نامزدها همچنین جلسات خانگی آنها نگران کننده است.

شکرالله سلمان‌زاده سه‌شنبه ، اظهار داشت:برخی دورهمی‌های نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در منطقه جنوب غرب خوزستان با نفرات زیاد و در مکان‌های بسته گزارش شده که باعث نگرانی‌ زیاد پرسنل درمان خط مقدم مقابله با کرونا شده است.

وی افزود: شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به لحاظ درگیری با کووید ۱۹ در شرایطی حساسی قرار دارند و هرگونه تجمع باعث شیوع گسترده ویروس کرونا و ورود مجدد به وضعیت قرمز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با اینکه شهرستان‌های تابعه این دانشگاه در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند ولی آمار ابتلا و بستری در بیمارستان های این منطقه زیاد است و هرگونه سهل انگاری منطقه را وارد پیک بعدی بیماری خواهد کرد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا برای برگزاری انتخاباتی سالم و آرام از سوی نامزدها، عوامل اجرایی و مردم ضروری است.

سلمان‌زاده افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا تجمع در ستادهای انتخابات بر اساس رنگ‌بندی کرونایی هر شهرستان در نظر گرفته شده و در شهرهای قرمز ۱۵ نفر، نارنجی ٢٠ و زرد ٣٠ نفر تعیین شده است و هرگونه تجمع در ستادهای منطقه جنوب غرب خوزستان نباید بیشتر از ۲۰ نفر باشد ضمن اینکه فاصله گذاری اجتماعی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ جان و سلامت مردم بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: باید توصیه‌های بهداشتی در تبلیغات نامزدها و در جریان انتخابات از سوی همه نامزدها  و هوادارانشان مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به انجام ۳۲۵ نمونه تست کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: از این تعداد تست ۱۲۴ مورد جدید مثبت در جنوب غرب خوزستان ثبت شد که ۵۷ نفر مربوط به آبادان، ۴۷ نفر خرمشهر و ۲۰ نفر مربوط به شادگان می باشند.

وی تعداد بستری شدگان در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۱۹۰ نفر عنوان کرد و گفت: در روز گذشته نیز ۴۱ بیمار جدید در بیمارستان های این منطقه بستری شدند و ۳۴ بیمار بهبود یافته نیز از بیمارستان مرخص شدند.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان خوزستان از جمله آبادان ، خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا