عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول از مردم خواست در گرمای کم سابقه فعلی به علت بهره مندی همه شهروندان از نعمت برق، از مصرف بی رویه در ساعات اوج بار خودداری کنند. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در پیامی ویدیویی با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان با […]

عصر خوزستان:

امام جمعه دزفول مردم را به مصرف بهینه برق تشویق کرد

دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول از مردم خواست در گرمای کم سابقه فعلی به علت بهره مندی همه شهروندان از نعمت برق، از مصرف بی رویه در ساعات اوج بار خودداری کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در پیامی ویدیویی با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان با گرمای زودرس مواجه شده‌ایم، افزود: به علت خشکسالی سال آبی خوبی نداشتیم و از طرفی با کمبود برق نیز روبرو شدیم که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم این مشکل اجتماعی را پشت سر بگذاریم. 
وی با بیان اینکه با قطعی برق متعدد و متناوب مواجه هستیم، ادامه داد: گرمای کم سابقه‌ای را در کشور به ویژه استان خوزستان و دزفول تجربه می‌کنیم لذا مردم باید همکاری لازم را در نحوه استفاده از برق داشته باشند تا همه شهروندان از این خدمات بهره‌مند شوند.
امام جمعه دزفول با تاکید بر ضرورت مدیریت درست مصرف برق بیان کرد: شهروندان اگر یک خانه بزرگ دارند از یک کولر استفاده و یک محل را  خنک و از آن استفاده کنند؛ اگر لازم است جاهایی عایق بندی و نورگیر منازل با حصیر و کارتن پوشانده شود تا شهروندان ضمن مصرف بهینه برق از گرما مصون بمانند.
وی اضافه کرد: ممکن است اگر مردم در مصرف برق صرفه جویی نکنند، یک خانواده دیگر با وجود فرزند کوچک از نعمت برق محروم شود. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا این وضعیت را با کمترین رنج، تبعات و آلام پشت سر بگذارند.

کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری موجب کاهش ذخایر سدهای خوزستان و تولید برق شده است.

شرکت توزیع برق دزفول در راستای مدیریت انرژی خاموشی‌های با برنامه‌ای در ساعات پیک مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ عصر اعمال کرده و لازم است شهروندان در این ساعات در مصرف برق صرفه جویی کنند. 

منبع: ایرنا