عصر خوزستان: اهواز- ایرنا – مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: برای نخستین بار برق مازاد تولیدی این شرکت به منظور کمک به پایداری برق و جلوگیری از کاهش خاموشی‌ها ، به شبکه سراسری برق پیوست. سیدحسن موسوی روز چهارشنبه ، افزود: با تلاش بی وقفه متخصصان توانمند این شرکت ، […]

عصر خوزستان:

برق تولیدی یک شرکت نیشکری خوزستان وارد شبکه سراسری شد

اهواز- ایرنا – مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: برای نخستین بار برق مازاد تولیدی این شرکت به منظور کمک به پایداری برق و جلوگیری از کاهش خاموشی‌ها ، به شبکه سراسری برق پیوست.

سیدحسن موسوی روز چهارشنبه ، افزود: با تلاش بی وقفه متخصصان توانمند این شرکت ، برای اولین بار در شرکت کشت وصنعت میرزا کوچک خان در خارج از فصل بهره‌برداری توانستیم برق تولید کنیم وبه میزان پنج مگاوات مازاد آن را به شبکه سراسری انتقال دهیم.

وی افزود: تولید برق در نیروگاه در این فصل که برداشت نیشکر انجام نمی‌شود از منظر اجرایی غیرممکن بود اما با همت و احساس مسوولیت همگانی این اقدام عملیاتی شد.

به گفته مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان، تولید برق در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و همچنین عمل به مسوولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

موسوی بیان کرد: با توجه به خاموشی‌های مکرر و کمبود ظرفیت تولید برق، شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان نه تنها منفعل عمل نکرد، بلکه ضمن تامین برق مورد نیاز خود، توانست قدمی فراتر بگذارد و مازاد برق تولیدی را به شبکه برق سراسری انتقال دهد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان با بیان اینکه مصرف برق در کارخانه این شرکت یک مگاوات است، تاکید کرد: مازاد انرژی تولید شده می‌تواند برق مورد نیاز روستاهای اطراف شرکت را تامین کند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان یکی از واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

بحران خشکسالی و کاهش تولید برق آبی کشور در سال جاری ، سبب کاهش تولید برق و خاموشی‌ها در هفته های اخیر در بسیاری ازشهرهای خوزستان شده است.

منبع: ایرنا