عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به گرانی اجرای پروژه‌های عمرانی در استان نسبت به دیگر مناطق کشور گفت: دلیل بروز این شرایط انجام ترک تشریفات متعدد و بیش از حد در واگذاری کار به پیمانکاران است. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دومین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در […]

عصر خوزستان:

ترک تشریفات بیش از حد باعث گرانی اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به گرانی اجرای پروژه‌های عمرانی در استان نسبت به دیگر مناطق کشور گفت: دلیل بروز این شرایط انجام ترک تشریفات متعدد و بیش از حد در واگذاری کار به پیمانکاران است.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دومین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در استانداری خوزستان اظهارداشت: وضعیت فعلی در اعمال هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند اصلاح است.

وی ادامه‌داد: نباید اجازه داد روند گرانی اجرای پروژه‌ها در استان خوزستان ادامه داشته باشد که این امر باعث تحمیل هزینه های متعددی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح‌کرد: اعتقاد داریم که واگذاری کار به پیمانکاران باید در چارچوب روال تعیین شده قانونی (مناقصه) انجام شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست به وضعیت اجرای پروژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: برای ادامه فعالیت این پروژه در حال حاضر اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تعیین شده است و انتظار می‌رود بر اساس برنامه‌ریزی ابلاغی شرکت جهاد نصر و سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به ادامه کار اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی ادامه‌داد: اجرای پراکنده این طرح در مناطق مختلف نمی‌تواند اثربخشی مناسبی را ایجاد کند لذا پیشنهاد می‌شود به برای ادامه فعالیت‌های اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به صورت متمرکز اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اجرایی شده است گفت: لازم است با هماهنگی و پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد نسبت به تعیین تکلیف اراضی باقی مانده تلاش کرد.

وی همچنین رسیدگی به مشکلات خوزستان در بخش آب شرب، شبکه های فاضلاب و روان آب ها را در اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان عنوان‌کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید با دقت بیشتری نسبت به رفع این چالش‌ها اقدام کنند.

بر اساس این گزارش،  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام که نقش موثری در اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات کشاورزی این استان‌ها دارد در سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان در سال ۱۳۷۶ به تصویب رسیده است.

 عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۸ با تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی و توسط موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری طرح آغاز شد که فاز نخست آن در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار (در استان‌های خوزستان و ایلام) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گستردگی سطح زیر کشت، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های فعال در زمینه کشاورزی و تجهیز پروژه و سیستم نوین آبیاری شرکت از جمله ویژگی‌های این طرح است.

منبع: ایرنا