عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در پیامی شهادت ۲ خلبان پایگاه چهارم شکاری دزفول را تسلیت گفت. به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در این پیام عنوان کرد: اگر شرح رشادت و شهامت خلبانان شجاع و فرزندان رشید […]

عصر خوزستان:

فرمانده نیروی هوایی شهادت ۲ خلبان پایگاه هوایی دزفول را تسلیت گفت

دزفول – ایرنا – فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در پیامی شهادت ۲ خلبان پایگاه چهارم شکاری دزفول را تسلیت گفت.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در این پیام عنوان کرد: اگر شرح رشادت و شهامت خلبانان شجاع و فرزندان رشید ملت در نیروی هوایی الهی و حال و هوای این لحظه‌های همرزمانم را به فررند برومند خوزستان و قیصر شعر پارسی زنده یاد قیصر امین پور بسپاریم بی‌تردید می‌گفت دلی سربلند و سری سر به زیر از این دست عمری به سر برده‌ایم.
وی افزود: دلی سربلند از توفیق سربازی ولایت و ملت بزرگ ایران و ملازمت رکاب شهیدان بلند آشیانی که به ما رسم ایستادگی را آموخته و در مسیر استقلال و آزادی ایران عزیز در جبهه مبارزه با تهدید و تجاوز و تحریم، حیثیت دشمن و مرگ را یک جا به بازی گرفته‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: مجاهدتی خستگی ناپذیر و شبانه روزی در عین سربه زیری، شاخصه نیرویی است که در ادبیات انقلاب و مقاومت به خوشنامی السابقون شناخته می‌شود. 
وی افزود: اگرچه از دست دادن جوانان برومند و یاران صادق مان طاقت فرسا و برای همه ما ضایعه‌ای جبران نشدنی است اما در سیره عاشورایی فرزندان ستم ستیز ملت، به فضل الهی این خون‌های پاک، سوگند سرخ ما برای حراست از این مرز و بوم خواهد شد.
امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده عروج ملکوتی سرهنگ خلبان کیانوش بساطی و سروان خلبان حسین نامنی را به پیشگاه حضرت ولی عصر، فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های شریف و صبور ایشان و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت.

وی افزود: با قدرشناسی از پیام تسلیت پدرانه امیر فرماندهی کل ارتش که جوانان انقلابی، ولایی و شجاع پایگاه دزفول را از سلسله کهکشان‌های نامداری همچون بابایی‌ها و اردستانی‌ها برشمرده و سبب ساز تسلای خاطر همرزمان خویش شدند، برای آنها که تا حریم کبریا و همنشینی با سالار شهیدان با حرز شهادت، دست رد به سینه دنیا و مافی‌ها زدند از درگاه خداوند بزرگ، علو درجات و برای خانواده‌های محترم شان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

فرمانده کل ارتش، استاندار خوزستان و مسوولان شهرستان دزفول نیز پیش از این شهادت ۲ خلبان پایگاه چهارم شکاری دزفول را تسلیت گفته بود.

طبق اعلام روابط عمومی پایگاه چهارم شکاری دزفول بر اثر اشکال غیرقابل پیش‌بینی در یک فروند هواپیمای اف پنج، ۲ نفر از خلبانان پایگاه هوایی دزفول به شهادت رسیدند.
صبح روز گذشته سرهنگ کیانوش بساطی و سروان حسین نامنی از خلبانان نیروی هوایی ارتش در حین آماده‌سازی هواپیما قبل از پرواز، بر اثر عملکرد ناگهانی صندلی پران به شهادت رسیدند.
علت دقیق حادثه توسط کارشناسان فنی در حال بررسی است.

منبع: ایرنا