عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازگفت: با هدف استمرار خدمت رسانی به شهروندان و برای عبور از پیک بار فصل گرم هفتمین اقدام فراگیر با محور کاهش مصرف برق ادارات امروز پنجشنبه در کلانشهر اهواز اجرا می شود. حسن کریمی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت […]

عصر خوزستان:

برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در اهواز قطع می‌شود

اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازگفت: با هدف استمرار خدمت رسانی به شهروندان و برای عبور از پیک بار فصل گرم هفتمین اقدام فراگیر با محور کاهش مصرف برق ادارات امروز پنجشنبه در کلانشهر اهواز اجرا می شود.

حسن کریمی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در این راستا برق ادارات به میزان ۵۰ درصد قبل از پایان ساعت کار اداری و ۹۰ درصد پس از آن قطع خواهد شد.

وی ادامه داد : امسال با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی به ویژه در استان خوزستان  همچنین شرایط ویژه آب و هوایی در کشور، ضرورت دارد تدابیر ویژه ای به منظور رفاه و آسایش شهروندان برای عبور از پیک بار ۱۴۰۰ در سطح کلانشهر اهواز اعمال شود. 

کریمی خاطرنشان کرد : با تشکیل جلسات متعدد مدیریت بحران و هماهنگی با استاندار برای مدیریت و کنترل بار شبکه برق در بخش دستگاه های اجرایی ساعت کار اداری تا ۳۰ : ۱۲ کاهش یافت که از مهمترین تصمیمات کاهش مصرف در خوزستان بود .

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در زمینه اجرای هفتمین اقدام فراگیر در سطح کلانشهر اهواز گفت : طی روزهای گذشته با کاهش بار مصرف تمامی ادارات ، دستگاه‌های اجرای و شرکت های وابسته به دولت ، شاهد تخلف برخی دستگاه‌ها از قدرت تعریف شده براساس قرار داد دیماند مصرفی آنها بودیم ،که امروز پنجشنبه و جمعه ۱۴ خردادماه قرار است بار مصرفی آنها را پایش و در صورت تجاوز از میزان ابلاغ شده، اقدام به قطع برق آنها نماییم. 

کریمی ادامه داد : علاوه بر اعمال و نظارت بر دستگاه‌های اجرای موظف هستیم روشنایی معابر اصلی سطح شهر را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهیم .

وی افزود : در زمینه رمز ارزها تاکنون اقدامات خوبی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام گرفته ولی همچنان درحال دریافت گزارش از سوی شهروندان هستیم.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: همچنین در همین راستا گروه‌های عملیاتی در حال انجام ترموویژن «گرما نگاری» برای رفع اتصالات سست هستند و نیز در بخش معاونت مشترکین نیز روزانه توسط مرکز پایش انرژی درحال تماس با مشترکین پر مصرف اعم از خانگی و یا تجاری جهت کنترل و کاهش مصرف آنها هستیم.

کریمی ادامه داد : تمام این اقدامات توسط شرکت های توزیع برق برای تامین آسایش و جلب رضایت شهروندان با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از کاهش تولید نیروگاه های برق آبی می باشد.

به گزارش ایرنا روز گذشته برق ۱۵۰ دستگاه اداری و بانک پرمصرف در خوزستان در چارچوب مدیریت مصرف انرژی برای کاهش بار شبکه قطع شد.

منبع: ایرنا