عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – عضو هیات علمیه موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: مشارکت حداکثری و ایجاد فضای پرشور در انتخابات، نیازمند حضور پررنگ شیوخ و هیات‌های مذهبی است و باید زمینه لازم برای بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت فراهم شود. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام رضا محمدی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی نقش شبکه […]

عصر خوزستان:

شیوخ و هیات‌های مذهبی نقش مهمی در مشارکت حداکثری در انتخابات دارند

آبادان – ایرنا – عضو هیات علمیه موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: مشارکت حداکثری و ایجاد فضای پرشور در انتخابات، نیازمند حضور پررنگ شیوخ و هیات‌های مذهبی است و باید زمینه لازم برای بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت فراهم شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام رضا محمدی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی نقش شبکه تبلیغ در مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ، در مصلای این شهر بیان کرد: مردم ایران اکنون به رشد سیاسی و اجتماعی رسیده‌اند و این در حالیست که مردم کشوری مانند آمریکا هنوز به چنین رشدی دست نیافته‌اند.

وی افزود: مردم بخشی از نظام جمهوری اسلامی هستند و مردم با انتخاب خود به این نظام قدرت می‌دهند.

عضو هیات علمیه موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: انتخابات به عنوان بخشی از فرآیند نظام باعث رشد جامعه می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری بخشی از این فرآیند عمومی است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند و جمهوریت آن که احترام به رای مردم است باید حفظ شود.

وی ادامه داد: مجریان انتخابات باید بستر حضور نامزدهای تمام سلایق و گروه‌های سیاسی را، که به قانون اساسی اعتقاد و پایبندی دارند، فراهم سازند تا قدرت انتخاب مردم افزایش یابد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نقش شیوخ و هیات‌های مذهبی در پرشور برگزار شدن انتخابات گفت‌:  شیوخ در آگاهی بخشی افکار عمومی نقش موثری دارند و بی‌تردید حضور آنها در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری می‌تواند مشارکت حداکثری را رقم بزند.

وی بیان کرد: وقتی اکثریت مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و رای خود را به صندوق می‌اندازند علاوه بر مشارکت فعال در سرنوشت خود، موجب تقویت نظام اسلامی می‌شوند و کشور را در برابر توطئه‌های مستکبران بیمه می‌کنند.

عضو هیات علمیه موسسه امام خمینی(ره) قم افزود: به همین دلیل نیاز است که برای دعوت همه اقشار مردم با هر دیدگاه سیاسی، برای حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در سرنوشت خودشان و کشور تلاش شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا