عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات استانداری خوزستان گفت:بررسی عملکرد چندساله خود در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی ثابت کرده که افراد کتابخوان کمتر درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا رسول امیری در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان کرد: سلامت اداری […]

عصر خوزستان:

کتابخوان‌ها کمتر درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند

اهواز – ایرنا – مدیرکل بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات استانداری خوزستان گفت:بررسی عملکرد چندساله خود در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی ثابت کرده که افراد کتابخوان کمتر درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا رسول امیری در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان کرد: سلامت اداری و سالم سازی روابط اداری و برداشتن موانع خدمت به مردم و تسهیل شرایط اداری برای آنها از ماموریت ها و اولویت های اداری ما است.

وی افزود: توجه به حوزه آموزشی و فرهنگی باعث آشتی مردم با کتابخوانی و فرهنگ  و افزایش سطح سواد نخبگان و مردم می‌شود.

مدیرکل بازرسی، حقوقی و پاسخگویی به شکایات استانداری خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه مسایل معیشتی و اقتصادی بر حوزه کتاب تاثیر گذاشته و باعث کاهش اقبال مردم به کتاب شده، ولی همچنان کتاب، دوست مردم است اما دوستی که این روزها فراموش شده است و باید با برنامه ریزی و خلاقیت در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این دوستی را به مردم و خانواده‌ها برگردانیم و محیط را برای آنها فراهم کنیم.
امیری با بیان اینکه خاطره خوبی از حوزه کتابخانه‌ها در زمانی که در ایذه و دهدز بودم دارم، گفت: برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی دو اصل جذابیت و خلاقیت می‌تواند مردم را دوباره با کتاب آشتی دهد.

وی افزود: در حوزه مدیریت حوزه فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی وجود مدیران همسو و با تفکر فرهنگی و اجتماعی می‌تواند مسیر ر ا برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی فراهم کند.

عباس حسین زاده سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز گفت: فعالیت‌های فناورانه ، خدمات غیرحضوری در ایام کرونا، توجه بیش از پیش به مناطق محروم، توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرهای فاقد کتابخانه و استفاده حداکثری از فضای مجازی و همچنین تنوع فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در ایام کرونا توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان انجام شده است.

منبع: ایرنا