عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: یک کارگاه تولید بتن در شهرستان اندیمشک به دلیل جعل نشان استاندارد تعطیل ،و صاحب کارگاه به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این اداره کل استاندارد خوزستان، رضا قیصی پور بیان کرد: یک کارگاه تولید بتن در […]

عصر خوزستان:

یک کارگاه تولید بتن در اندیمشک تعطیل و جریمه شد

اهواز – ایرنا – مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: یک کارگاه تولید بتن در شهرستان اندیمشک به دلیل جعل نشان استاندارد تعطیل ،و صاحب کارگاه به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این اداره کل استاندارد خوزستان، رضا قیصی پور بیان کرد: یک کارگاه تولید بتن در شهرستان اندیمشک که بدون اخذ پروانه استاندارد اقدام به چاپ نشان استاندارد بر روی محصول و عرضه بتن و مصالح فاقد کیفیت مطلوب استاندارد می‌کرد شناسایی و ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آن، مسوول آن به مرجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه مسوول این کارگاه را به پرداخت مبلغ ۳۹۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی ادامه داد:وفق قانون، کارشناسان استاندارد مجازند به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

قیصی پور با اشاره به اینکه استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فرد در جامعه است افزود: تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانینی هستند که قانونگذار در آن مورد وضع کرده است؛ مطابق قانون، تقویت و توسعه نظام استاندارد نیز “هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده(۴۰) این قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

منبع: ایرنا