عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه ، در سال زراعی جاری برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد. ناجی شهیب‌زاده روز سه‌شنبه […]

عصر خوزستان:

۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع خرمشهر برداشت شد

آبادان – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه ، در سال زراعی جاری برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد.

ناجی شهیب‌زاده روز سه‌شنبه ، بیان کرد: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۲۶۰هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شلمچه و ۷۴۰هکتار در حفارشرقی خرمشهر به کشت گندم اختصاص یافته بود که توسط ۲۵ دستگاه کمباین برداشته شد.

وی سطح زیر کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر را یکهزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: کشت جو در سطح۲۵۰هکتار در حفار شرقی، ۷۵۰ هکتار در شلمچه و ۵۰۰ هکتار در زمین‌های کشاورزی غرب کارون انجام شده بود.

شهیب‌زاده سطح برداشت کلزا در زمین‌های کشاورزی خرمشهر را نیز در این مدت ۷۵۰ هکتار بیان کرد و گفت:  ۷۶۶تن محصول کلزا در سال زراعی جاری از زمین‌های کشاورزی خرمشهر برداشت شد.

وی شمار بهره برداران خرمشهری را ۷۴۷ نفر بیان کرد و گفت: با همه بهره‌برداران گندمکار خرمشهری که محصول خود را تحویل مراکز خرید دادند تسویه حساب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: در سال زراعی گذشته از سطح هفت‌هزار هکتار گندم در زمین‌های کشاورزی خرمشهر بیش از۱۶ هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شد.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

منبع: ایرنا