عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دادگستری شوشتر گفت: یک قاتل با تلاش دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان ۴۸ ساعت قبل از رسیدن به چوبه دار با عفو و بخشش اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت .  به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان […]

عصر خوزستان:

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر

اهواز – ایرنا – رییس دادگستری شوشتر گفت: یک قاتل با تلاش دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان ۴۸ ساعت قبل از رسیدن به چوبه دار با عفو و بخشش اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت .

 به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان رییس دادگستری شهرستان شوشتر بیان کرد : در سال ۹۴ در جریان نزاع دسته جمعی ، یکی از افراد به منزل همسایه خود پناه می برد و فرد دیگری که فرد پناهنده را دنبال کرده بود از پدر همسایه می خواهد که فرد پناهنده را به او تحویل دهد .

مصطفی آباد افزود : پدر همسایه در دفاع از پناهنده خود با آن فرد بحث می کند و پس از مدت کوتاهی این بحث تبدیل به درگیری می شود که پدر همسایه توسط آن فرد به ضرب گلوله به قتل می رسد و متواری می شود.

رییس دادگستری شوشترادامه داد : پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده ، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوان عالی کشور ، پرونده برای اجرای حکم قصاص قاتل ، به اجرای احکام ارجاع داده می شود.

وی افزود : در این پنج سال ، بزرگان و نیکوکاران برای جلب رضایت و عفو و بخشش اولیای دم واسطه شدند ولی نتیجه ای حاصل نشد.

رییس دادگستری شوشتر گفت : خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری می کردند و قاتل در انتظار کابوس اجرای حکم قصاص خود بود.

وی افزود : سرانجام اولیای دم با اصرار بر اجرای قصاص قاتل ، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام و قاتل به قرنطینه می رود که در ۴۸ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم قصاص ، با توجه به پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف شوشتر برای جلب رضایت اولیای دم ، اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان منطقه بالاخره با رضایت خانواده مقتول ، اجرای حکم قصاص قاتل را به یک ماه به تعویق می اندازند تا زمینه صلح و سازش در این پرونده را فراهم کنند .

رییس دادگستری شوشتر گفت : اولیاء دم با حضور در دفترخانه اسناد رسمی با عفو و گذشت و ثبت رضایت ، از قصاص قاتل صرف نظر کرده و این پرونده پس از پنج سال به صلح و سازش منتهی شد.

منبع: ایرنا