عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به نقش دانشجویان در روشنگری و تشویق مردم به شرکت در انتخابات گفت: دانشجویان نباید پیاده نظام جریان سیاسی خاصی شوند چراکه در این صورت آرمان خواهی آنها جای خود را به منفعت طلبی می‌دهد. به گزارش ایرنا صادق شاهوارپور روز شنبه در اجتماع دانشجویی […]

عصر خوزستان:

دانشجویان پیاده نظام جریان‌های سیاسی نباشند

دزفول- ایرنا- مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به نقش دانشجویان در روشنگری و تشویق مردم به شرکت در انتخابات گفت: دانشجویان نباید پیاده نظام جریان سیاسی خاصی شوند چراکه در این صورت آرمان خواهی آنها جای خود را به منفعت طلبی می‌دهد.

به گزارش ایرنا صادق شاهوارپور روز شنبه در اجتماع دانشجویی با موضوع مشارکت در انتخابات در سالن همایش‌های دانشکده سما دزفول افزود: دانشجو باید علم عدالتخواهی، حق طلبی و مطالبه گری را در دست بگیرد و در این راه کوشش کند.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی نباید آرمان خود در زمینه پیگیری مطالبات مردم را از دست بدهد، ادامه داد: ۱۰ سال قبل دانشجویان جایگاه بهتری در معادلات کشور داشتند ولی از زمانی که زلف خود را به جریان‌های سیاسی گره زدند این جایگاه به تدریج افول کرد.

مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند بهتر از گذشته در رویدادهای مختلف نظیر انتخابات تحول ساز باشند، گفت: مدل عملکردی دانشجویان نباید سیاسی و جناحی باشد.

وی افزود: بعد از امضای برجام موجی از تبریک‌ها و شادی‌ها بین مسوولان، کف خیابان و حتی نیروهای انقلابی دیده شد ولی جریان دانشجویی مستقل از جریان‌های سیاسی نسبت به این موضوع بیانیه داد و مطالبات را بیان کرد.

شاهوارپور سخنرانی مقام معظم رهبری در نوروز امسال پیرامون مشارکت در انتخابات را یادآور شد و گفت: حضرت آقا به خوبی ورود دستگاه‌های جاسوسی خارجی به مسایلی نظیر مهندسی انتخابات، متهم کردن شورای نگهبان و دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات را پیش بینی کردند.

دشمن در حال القای بی‌اثر بودن رای مردم در سرنوشت کشور است

مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان بیان کرد: دستگاه عملیات روانی دشمن از طریق رادیو فردا، ایران اینترنشنال و رسانه‌های غرب گرای داخلی فضا را اینگونه القا می‌کنند که رای مردم در سرنوشت آنها اثری ندارد علاوه بر آن، بعد از احراز صلاحیت نشدن برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری حمله به شورای نگهبان را در دستور کار قرار دادند. 

وی با بیان اینکه کلاب هاوس با هدف تاثیر در انتخابات ۱۴۰۰ در ایران معرفی و ترویج شد، افزود: دشمنان از فضای این شبکه اجتماعی برای مهندسی افکار عمومی استفاده می‌کنند. 

شاهوارپور بیان کرد: دوقطبی هسته‌ای و معیشت در دوره‌ای مطرح و برجام به عنوان تنها راه حل مشکلات کشور به مردم معرفی شد حال آنکه نه معیشت مردم تامین شد و نه انرژی هسته‌ای به سرانجام رسید.

وی تکیه بر خارج را بی‌نتیجه دانست و افزود: برخی مشکلات نظیر آب و محرومیت غیزانیه ارتباطی با خارج ندارد و باید با تدبیر بیشتر برای رفع آنها تلاش شود.

مسوول بسیج دانشجویی استان خوزستان با تاکید بر اینکه مشارکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند، گفت: مردم باید با حضور خود در صحنه تحول ایجاد کنند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در انتخابات اظهارداشت: دانشجویان باید شانه به شانه مردم و حکومت عمل کنند و در زمینه انتخابات با روشنگری و ایجاد پویش‌ها و حرکات اجتماعی به ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.

شاهوارپور سه حوزه مهم فعالیت دانشجویان را روشنگری، مطالبه‌گری و کار عنوان کرد و افزود: اوضاع فعلی کشور باید برای جامعه تبیین و اوضاع مطلوب تشریح شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین چالش‌های اصلی گفتمان انقلاب گفت: مطالبه گری باید به دور از سیاست زدگی و با ادبیات اجتماعی همراه باشد.   

عدالتخواهی و مبارزه با فساد از شاخص‌های انتخاب اصلح است
رییس دانشکده فنی سما دزفول نیز عدالتخواهی و مبارزه با فساد را از شاخص‌های انتخاب اصلح دانست و گفت: آینده کشور برای همه ما مهم است از این رو نباید درخصوص رویداد مهم انتخابات منفعل باشیم. 
علی براتی با تاکید بر لزوم انتخاب اصلح و مشارکت فعال در انتخابات افزود: هرگاه نگاه ما به توانمندی داخلی بوده موفق بوده‌ایم نظیر آنچه در سلول‌های بنیادی و نانو رخ داد ولی هرگاه به خارج از کشور تکیه کرده‌ایم به مشکل برخورده‌ایم.

وی با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح از دید مقام معظم رهبری بیان کرد: همه از مشکلات و کاستی‌ها آگاه هستیم که راه جبران آنها از دید رهبر معظم انقلاب انتخاب اصلح است.

پخش کلیپ در مورد انتخابات و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه از دیگر بخش‌های این اجتماع دانشجویی بود.

این اجتماع با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن دانشکده سما دزفول برگزار شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال به صورت همزمان برگزار می‌شوند.

منبع: ایرنا