عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- رییس ستاد سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان گفت: اسلام حق تعیین سرنوشت را برای انسان به رسمیت شناخته و مردم سالاری از دل دین آمده و از جایی به عنوان تقلید یا عاریتی گرفته نشده است. حجت الاسلام رضا افشار شنبه در گفت و گو با […]

عصر خوزستان:

رییس ستاد سعید جلیلی در خوزستان:مردم سالاری از دل دین درآمده است

اهواز- ایرنا- رییس ستاد سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان گفت: اسلام حق تعیین سرنوشت را برای انسان به رسمیت شناخته و مردم سالاری از دل دین آمده و از جایی به عنوان تقلید یا عاریتی گرفته نشده است.

حجت الاسلام رضا افشار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که ما ادعا می کنیم نظامی هستیم که مبتنی بر خاص مردم و تصمیم عمومی حرکت می کنیم و حق تعیین سرنوشت مردم را از دل توحید گرفته‌ایم یعنی تقلیدی نیست و از دل غرب گرفته نشده است.

وی بیان اینکه خداوند آزادی را برای انسان خواسته و او را آزاد آفریده، تصریح کرد: جمع انسان ها هم جمع آزاد هستند وبه صورت کلی اسلام حق تعیین سرنوشت را به رسمیت شناخته است پس مردم سالاری دینی از دل دین آمده ؛ لذا معتقد هستیم اگرقرار است حکمرانی اتفاق بیفتد باید به خواست مردم باشد، حالا هرچه که این خواست مردم بیشتر لحاظ شود دارای حکمرانی بهتر می شویم.

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی مبنی براینکه «تمایز انسان با سایر موجودات انتخاب گری او است»، اضافه کرد: نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همه ساز و کارهای آن وقتی مطلوب است که حق انتخاب گری انسان را به رسمیت بشناسد و هرچه این ساختار طراحی شده بیشتر حق انتخاب به جامعه بدهد اسلامی تراست و ما روز به روز رشد می کنیم که حق انتخاب گری بیشتری به آن ببخشیم یعنی اگرقانونی را مشاهده کردیم که حق انتخاب ها را محدود کرده از اسلام فاصله دارد.

افشار گفت: ما متاسفانه سال ها در تحقق عدالت درکشور  عقب افتادیم وشعاری که گفته می شد می خواهیم اختلاف طبقاتی را از بین ببریم با برنامه های غیراصولی یا حتی نگاه های غیر عادلانه که طبقه ضعیف در آن مطرح نیست، موضوعیتی ندارد  لذا در عمل روز به روز شاهد این اختلاف طبقاتی و حتی تبدیل شدن آن به گسل طبقاتی بودیم.

وی با عنوان اینکه جلیلی با نگاه عدالت محور کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: وی مطالعات گسترده ای را برای برون رفت کشور از شرایط موجود انجام داده و طی هشت سال از حوزه های مختلف نفت، انرژی، معدن، سلامت، بهداشت، آموزش، تربیت و حدود ۳۴ حوزه با کارگروه های تخصصی ترتیب داد و با یک برنامه تقریبا جامع به میدان آمده است.

افشار با تأکید براینکه مردم همیشه در صحنه رای گیری حضور دارند، ابراز کرد: اما انتظار دارند در این شرایط مشکلات دیده شود و از جدلهای هیجان، دوقطبی و پرخاش های انتخابات که هیچ سودی برای مردم نداشته پرهیز کنند چراکه آن ها خسته شده اند و دنبال این هستند که راه چاره بشنوند و راهکار و برنامه می خواهند تا کار انجام شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و با هفت نامزد برگزار می شود.

منبع: ایرنا