عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – پنج ملوان یک موتور لنج باری غرق شده در آبهای خلیج فارس توسط گروه امداد و نجات دریایی بندر خرمشهر در اروندرود نجات یافتند.  به گزارش یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، یک فروند موتورلنج با پنج خدمه در حوالی مطاف(۴۸ مایلی شمال لاوان)  از دبی عازم […]

عصر خوزستان:

نجات سرنشینان یک موتور لنج‌باری در خلیج فارس از غرق شدن

آبادان – ایرنا – پنج ملوان یک موتور لنج باری غرق شده در آبهای خلیج فارس توسط گروه امداد و نجات دریایی بندر خرمشهر در اروندرود نجات یافتند. 

به گزارش یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، یک فروند موتورلنج با پنج خدمه در حوالی مطاف(۴۸ مایلی شمال لاوان)  از دبی عازم هندیجان بود که به علت مواج بودن دریا و هوای نامساعد غرق شد. 

بر اساس این گزارش پس از وقوع این اتفاق، ام‌آرسی‌سی بندر امام خمینی(ره) اعلام اضطرار کرد و تیم واکنش سریع اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر توسط شناور ناجی ۴ عملیات امداد و نجات خود را آغاز کرد. 

خدمه توسط یک فروند کشتی عراقی بنام الحسین(ع) که به مقصد بندر ام‌القصر در حرکت بود نجات پیدا کرده و با هماهنگی‌های لازم در ۱۵ مایلی دهانه اروند در آب‌های بین‌المللی تحویل تیم واکنش سریع در مواقع اضطرار بندر و دریانوردی خرمشهر داده شدند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره بندر خرمشهر نیروهای امداد و نجات این اداره پنج خدمه سانحه دیده را برای طی کردن مراحل قانونی تحویل پاسگاه دریابانی نمره ۴ واقع در اروندرود دادند. 

گفتنی است که عملیات تیم واکنش سریع در مواقع اضطرار بندر و دریانوردی خرمشهر در شرایط بسیار بد آب و هوایی انجام گرفت. 

منبع: ایرنا