عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نباید در تامین برق و آب شهرک های صنعتی خللی ایجاد شود گفت: اگر این واحدها با مشکل قطع برق و آب مواجه شوند تولید و اشتغال در خوزستان دچار لطمه می شود. به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده یکشنبه شب […]

عصر خوزستان:

اختلال در تامین برق و آب شهرک های صنعتی خوزستان نگران کننده است

اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نباید در تامین برق و آب شهرک های صنعتی خللی ایجاد شود گفت: اگر این واحدها با مشکل قطع برق و آب مواجه شوند تولید و اشتغال در خوزستان دچار لطمه می شود.

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده یکشنبه شب در نشست ستاد تسهیل خوزستان در سرسرای استانداری با بیان اینکه واحدهای صنعتی این استان در بحث برق مشکل دارند افزود: حدود ۶۰۰ مگاوات برق از واحدهای بزرگ صنعتی این استان کاسته شده است لذا با ادامه این روند اگر واحدهای  صنعتی کوچک که در ایجاد اشتغال استان نقش بسزایی دارند دچار مشکل شوند در بحث اشتغال و تولید در خوزستان دچار مشکل خواهیم شد. 

وی گفت: طبق گفته صاحبان واحدهای تولیدی خوزستان مستقر در شهرک های صنعتی در مسیر لوله کشی آب آن ها انشعاباتی ایجاد شده است که باعث قطعی آب در شهرک ها شده است لذا آبفا باید در این مورد پاسخگو باشد.

حسن زاده در ادامه با اشاره به تولید مازاد الکل در استان بیان کرد: بسیاری از کارخانجات تولید الکل در استان با تولید و انبار انبوه الکل مواجه شده اند که باید برای صادرات این کالا از این شرکت ها حمایت نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: باید از واحدهای تولید الکل حمایت شود تا تولید مازاد خود را صادر کنند و دچار ضرر و زیان نشوند.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: چند شهرک صنعتی در استان علاوه بر قطعی برق  با مشکل کم آبی  نیز مواجه هستند .

اخلاق محمدیان بیان کرد: در برخی شهرک های صنعتی خوزستان ایستگاه پمپاژ و انشعابات آب ایجاد شده و به آبفا واگذار شده است اما آبی در این تاسیسات منتقل نمی شود، به عنوان مثال شهرک صنعتی شماره سه اهواز و شهرک صنعتی  دزفول و ماهشهر با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

منبع: ایرنا