عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با اشاره به انتصاب چهار نماینده تام الاختیار در محل شمارش آرای شورای شهر اهواز، گفت: شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز هنوز ادامه دارد و احتمالا تا پایان امروز اعلام می‌شود. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در بازدید سرزده از ستاد […]

عصر خوزستان:

اعلام منتخبان شورای شهر اهواز تا پایان امروز

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با اشاره به انتصاب چهار نماینده تام الاختیار در محل شمارش آرای شورای شهر اهواز، گفت: شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز هنوز ادامه دارد و احتمالا تا پایان امروز اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در بازدید سرزده از ستاد انتخابات شهرستان اهواز و محل تجمیع آرا، اظهار داشت: مدیرکل حراست، مدیرکل فناوری، مدیرکل سیاسی و مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان نماینده تام الاختیار استاندار، در کنار فرماندار در فرآیند شمارش و تجمیع آرای اهواز حضور دارند و در صورت بروز ضعف و یا مشکل همکاری خواهند کرد.

وی همچنین درباره مشکل رخ داده در رای گیری الکترونیکی، توضیح داد: امسال قرار بود انتخابات شورای شهر اهواز به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود اما به سه دلیل این اتفاق نیفتاد و رای گیری دستی نیز در این شهر انجام شد.

سلیمانی دشتکی درباره دلایل رای گیری دستی در شورای شهر اهواز، افزود: به دلیل تجربه اول در رای گیری الکترونیکی و اشکال در برخی صندوق‌ها و فعال نشدن کارت‌خوان‌ها، به ناچار تعداد قابل توجهی از صندوق‌ها را دستی شروع کردند و بعد از اتصال سیستم، رای گیری الکترونیکی انجام شد.

وی اضافه کرد: در برخی موارد سیستم الکترونیکی به کلی فعال نشد و مجبور شدند با مجوز هیات نظارت و وزارت کشور بعضی از صندوق‌ها را دستی انجام دهند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: با افزایش جمعیت در شعب و رای دهندگان، برای اینکه مردم در آرامش باشند و بتوانند آرای خود را در مهلت مقرر به صندوق بریزند، رای گیری همزمان هم به صورت دستی و الکترونیکی انجام شد.

وی اظهار داشت: حدود۱۰۰ صندوق به صورت کاملا الکترونیکی، ۸۵ صندوق به صورت کاملا دستی و مابقی به صورت ترکیبی از دستی و الکترونیکی انجام شد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر رعایت سرعت و دقت در شمارش آرای نامزدها، اظهار امیدواری کرد: تا آخر وقت امروز آرای منتخبان شورای شهر اهواز به شهروندان اعلام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بازی انتخابات برنده و بازنده دارد، به نامزدهای شورای شهر توصیه کرد: نامزدها به نتایج انتخابات تن بدهند، کسانی که برنده شدند به کار مردم رسیدگی کنند و کسانی که برنده نشدند با همکاری و هم افزایی، برای توسعه شهرشان اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد.

نجاتی رییس ستاد انتخابات خوزستان پیش از این گفته بود: انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، که ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده اما به دلیل بروز اختلال فنی، رای گیری الکترونیکی به صورت کامل انجام نشد.

۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز نامنویسی کردند که پس از ردصلاحیت و انصراف تعدادی از داوطلبان، در نهایت فرمانداری اهواز نام ۶۲۹ نفر را آگهی کرده است.

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

منبع: ایرنا