عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بالغ بر ۸۲ هزار نفر در خوزستان و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در اهواز داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند. به گزارش ایرنا دکتر علیرضا جلیلی فر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران […]

عصر خوزستان:

بالغ بر ۸۲ هزار نفر در خوزستان داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند

اهواز – ایرنا – معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بالغ بر ۸۲ هزار نفر در خوزستان و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در اهواز داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند.

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا جلیلی فر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور از نهم تا ۱۲ تیرماه در سطح کشور از جمله در خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه ۹ تیرماه آزمون هنر با یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده ، ۱۰ تیر علوم ریاضی و علوم انسانی هر کدام یک هزار نفر، ۱۱ تیرماه علوم تجربی ۲ هزار نفر و ۱۲ تیرماه زبان های خارجی با یک هزار و ۹۰۰ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه چمران اهواز برگزار خواهد شد.

جلیلی فر ادامه داد: در مجموع دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان هفت هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب است در حالی که پارسال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امسال به علت شرایط کرونا تعداد کمتری داوطلب را پذیرا هستیم چون باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی در خصوص آمار داوطلبان به تفکیک زن و مرد گفت: در رشته هنر یک هزار و ۲۲۱ نفر زن و ۳۱۲ نفر مرد، علوم ریاضی و علوم انسانی هر کدام ۵۰۰ نفر، علوم تجربی هر کدام یک هزار نفر و زبان‌های خارجی زنان یک هزار نفر و مردان ۹۰۰ نفر است.

جلیلی فر اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است و حدود چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز توضیح داد: هماهنگی با برخی از دستگاهها از جمله شرکت برق، آتش نشانی و دانشگاه نیز برای اتفاقات احتمالی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از سال ۹۹ نمایندگان سازمان سنجش و وزارت بهداشت نیز از حوزه های امتحانی بازدید می‌کنند تا دستورالعمل های بهداشتی به علت شرایط بیماری کرونا رعایت شود.

جلیلی فر گفت: اقدامات بهداشتی از جمله گند زدایی و ضد عفونی‌کردن فضای های فیزیکی نیز انجام می شود و آزمون‌ها به گونه ای برگزار می‌شوند که فرصت شست و شو و رعایت مسائل بهداشتی بعد از هر آزمون فراهم باشد؛ ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: تمهیدات لازم برای افراد با شرایط خاص فیزیکی اندیشیده شده و آزمون برای بیماران کرونایی در فضای مشخصی با مراقب  برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشجویان وسایل حفاظت شخصی همراه داشته باشند، وسایل غیر ضروری به همراه نداشته باشند چون نگهداری آنها با توجه به شرایط کرونا سخت است، وسایل نقلیه شخصی حق ورود به دانشگاه را ندارند و اتوبوس به تعداد کافی با ظرفیت مصوب ستاد کرونا تعیین شده است.

نحوه برگزاری کلاس ها در نیمسال تحصیلی آینده

جلیلی فر در خصوص آغاز نیمسال تحصیلی آینده در دانشگاه اظهار داشت: پیش بینی بنده این است که باید حداکثر آموزش مجازی را به ویژه در مقطع کارشناسی برگزار کنیم و امید است در مقطع تحصیلات تکمیلی کلاس ها به شکل حضوری با رعایت شرایط ویژه برگزار شود.  

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: اما در مورد دانشجویان کارشناسی در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر کنم چون تعداد آنها زیاد است اما در صورتی که دانشجویان در مهر و آبان واکسینه شوند نیمسال دوم کلاس‌ها به صورت حضوری- مجازی برگزار خواهد شد.

برنامه راهبردی پنج ساله دوم دانشگاه چمران اهواز

وی گفت: در حال نوشتن برنامه راهبردی پنج ساله دوم دانشگاه هستیم که بخش عمده این برنامه مطالعات آمایش سرزمینی و آمایش آموزش عالی با نگاه به کاهش یا افزایش رشته‌ها است.

منبع: ایرنا