عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان گفت: شهید چمران نه تنها در میدان جنگ حق علیه باطل بلکه در راه دفاع از مردم و مسلمانان در ایران و دنیا دفاع جانانه‌ای داشت. به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز دوشنبه در آیین ادای احترام  مدیران شهرستان دشت آزادگان به شهید چمران در یادمان […]

عصر خوزستان:

فرماندار دشت‌آزادگان:شهید چمران مدافع مردم ایران و مسلمانان بود

اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان گفت: شهید چمران نه تنها در میدان جنگ حق علیه باطل بلکه در راه دفاع از مردم و مسلمانان در ایران و دنیا دفاع جانانه‌ای داشت.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز دوشنبه در آیین ادای احترام  مدیران شهرستان دشت آزادگان به شهید چمران در یادمان این شهید والا مقام در منطقه دهلاویه دشت آزادگان بیان کرد: ۳۱ خرداد یادآور حماسه و شهادت بزرگ مرد اسلام دکتر شهید مصطفی چمران است.

وی گفت: شهیدی که همراه با رزمندگان اسلام از تمامی محورهای دشت آزادگان به ویژه سوسنگرد و بستان دفاع جانانه‌ای را در دوران جنگ تحمیلی انجام دادند و در ۳۱ خرداد سال ۶۰ بر اثر ترکش خمپاره دشمن مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان اهواز به شهادت رسید.

فرماندار دشت آزادگان افزود: شهید چمران را تنها در جبهه‌های حق علیه باطل در ایران و در دفاع از مردم نمی شناسند بلکه این شهید بزرگ را در لبنان، و نیز تلاش در تحصیل علم و تحقیق می‌شناسند،

وی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، و برگزار نشدن آیین سالگرد این شهید بزرگ، برنامه‌ای با حضور مسوولان دشت‌آزادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یادمان این شهید در دهلاویه برگزار شد.

شهید مصطفی چمران وزیر دفاع ، در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه – سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به یاران شهیدش پیوست تا ایران اسلامی همیشه روزگار دردمند از غم از دست دادن این اسطوره مبارزه علیه دشمنان اسلام باشد.

منبع: ایرنا