عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۵۹۵ نفر از سال ۹۸ تاکنون در این اداره کل تبدیل وضعیت و جذب شدند. به گزارش ایرنا کورش مودت روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: جذب و تبدیل وضعیت در آموزش […]

عصر خوزستان:

جذب و تبدیل وضعیت ۲۲هزار و ۵۹۵ نفر در آموزش و پرورش خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۵۹۵ نفر از سال ۹۸ تاکنون در این اداره کل تبدیل وضعیت و جذب شدند.

به گزارش ایرنا کورش مودت روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: جذب و تبدیل وضعیت در آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف استخدام پیمانی، دانشگاه فرهنگیان، تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس به پیمانی، معلمان قرآنی، طرح امین و نیروهای نهضت سواد آموزی بوده است.

وی گفت: امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۶۸ نفر در خوزستان در قالب ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات نهای پایه نهم و دوزادهم امسال بیان کرد: امتحانات نهایی در این پایه ها امسال در چهار هزار و ۳۵۰ کلاس درس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد؛ دغدغه اولیای دانش آموزان در امتحانات نهایی رعایت پروتکل های بهداشتی بود که خوشبختانه در این بخش به خوبی کار شد.

مودت، در خصوص پایگاه‌های سنجش سلامت نیز افزود: این پایگاه‌ها از اول تیر فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده‌اند و در قالب این طرح ۱۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و اول ابتدایی استان سنجش می‌شوند.

وی بیان کرد: خوزستان در بحث تامین و توزیع تبلت دانش‌آموزی رتبه برتر را  کسب کرده است.

مودت همچنین افزود:  ۸۰ مدرسه دخترانه و پسرانه تلفیقی در خوزستان (مدارسی که دانش آموزان استثنایی و عادی در کنار هم تحصیل می کنند) نیاز به بهبود فضا برای استفاده دانش آموزان استثنایی دارند.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا